ENTORN CASSERRES

Avui  hem editat i publicat el vídeo que vam gravar durant l’itinerari. Després hem fet un text amb la descripció del recorregut i hi hem afegit  fotos. També hem creat i publicat àlbums de fotos. Finalment, ara publiquem la ruta a wikiloc i expliquem que hem fet avui a la pàgina web del CdA de l’Alt Berguedà.

DESCRIPCIÓ DEL RECORREGUT:

1. DE LA PLAÇA DE SANTA MARIA AL PAVELLÓ: sortim de la plaça Santa Maria. Agafem el carrer Escodines i arribem a la plaça de la ajuntament que era on hi havia  l’antic castell de Casserres. Seguim pel carrer Major (on es conserven cases de la Edad Mitjana) en direcció a la plaça de la Creu . Trenquem pel carrer de la Creu amunt fins a trobar el passeig Bisbe Comellas, el travessem i continuem pel camí de la Clota fins a sortir del poble de Casserres.

2. DEL PAVELLÓ A L’ALZINA DELS COLLS: des del pavelló s’agafa el camí de la Clota, deixem a l’esquerra el camí de la Mardrona i agafem el camí de Fonollet fins que arribem a la nau dels embotits Puig Fitó. Agafem el camí que ens queda a mà dreta passant per a Cal Ballús, direcció a Casa Prat i agafem el camí recte i deixem el camí del Turó dels Colls. Seguidament girem a la dreta i agafem una pista fins arribar a l’Alzina dels Colls.

3. DE L’ALZINA DELS COLLS A LES ROQUES DE LA MADRONA: de l’alzina dels Colls vam tirar enrere i vam agafar la pista de la dreta en direcció a la casa dels Colls. Abans d’arribar a la casa deixem la pista i agafem un camí que s’enfila cap a l’esquerra, el seguirem fins arribar a la carretera, girem cap a l’esquerre direcció a la casa de l’Hostal Nou, ara anomenada Camí Ral. Un cop davant d’aquesta casa agafem la pista que puja fins a les Roques de la Madrona on esmorzem i el Guillem baixa rodolant per unes roques. Des d’aquí la vista és espectacular: Montserrat, el Montseny, els Rasos de Peguera, el cim d’ Estela, el Moixeró, el Puigllançada, el Puigmal i tota una plana als nostres peus. Es veia Berga, Montmajor, Montclar, l’Esglaiola, Fonollet i el Rosaret entre altres llocs.

4. DE LES ROQUES DE LA MADRONA AL ROC DE LA MEL: de la Madrona vam baixar per un corriol amb força pendent fins arribar a la carretera. Marxant per la carretera camí cap a Fonollet vam passar pel costat d’una casa rural, el Puig de Fonollet. Passada la casa vam seguir baixant per la carretera fins arribar a Fonollet. Vam veure que enganxada a la casa hi havia una església, no vam poder visitar-la perquè hi havia perill d’esfondrament d’alguna part del sostre. Vam seguir caminant per la carretera, vam passar pel costat de la casa d’el Serrat de Fonollet i al cap de pocs metres vam agafar una pista que sortia cap a l’esquerra, passava pel costat d’un petit embassament (el vam poder veure, perquè havia plogut). Al cap d’uns metres vam sortir a la carretera que va de Casserres cap a Viver i Serrateix fins arribar al Roc de la Mel que ens quedava a mà dreta, una mica més avall del trencant de Cal Pascual. El Roc de la Mel és un roc molt gran que per darrera té uns entrants a la roca per poder-la escalar. S’ha de ser hàbil per poder-hi pujar.

5. DEL ROC DE LA MEL AL CAFÉ DE LES SET PORTES: del Roc de la Mel agafem al camí que queda a mà dreta, és de terra i fa una mica de  pujada fins que arribem a Cal Pascual. Seguim pel mateix camí (continua fent una mica de pujada) fins a arribar a la casa de Ripés. Uns 100 metres més endavant hi ha un trencant a mà esquerra sense pèrdua que et porta al Cafè de les set Portes. És una balma que té set portes de pedra, a dins i podem veure uns espais que ens mostren que en èpoques més antigues hi havia viscut gent. Sobre la balma, vam poder veure les restes del que havia estat una presó natural.

6. DEL CAFÉ DE LES SET PORTES A LA PLAÇA DE SANTA MARIA: havent dinat vàrem sortir de la Balma de las Set Portes,i vam emprendre el camí de tornada cap a l’escola. Es veien les  muntanyes ben nevades i  hi havia bassals amb gel. Depèn de per quin lloc passaves t’enfangaves, sort que anàvem preparats. Pel camí vam veure a mà esquerra la font de ca l’Escaler i a davant la casa. Passem per davant la casa i agafem el camí de pujada que voreja els camps. Continuem pel camí deixant la Casa nova a l’esquerra. Arrivem a la carretera, travessem i seguim pel camí de terra que voreja  les picines fins a trovar el carrer Bisbe Comelles que ens porta fins a la plaça Santa Maria.

Cada grup ha fet dos àlbums de fotos. En un surten persones i en un altre paisatges. Els deixem aquí…