L’exposició MAUS. “Relat d’un supervivent”

L’exposició itinerant “MAUS. Relat d’un supervivent” és una activitat emmarcada en el programa Biblioteca Escolar PuntEdu proposada pel Departament de Cultura i pel Departament d’Ensenyament.

L’exposició tracta sobre el recorregut còmic d’Art Spiegelman , el qual relata l’experiència del seu pare, presoner del camp d’extermini d’Auschwitz, i que va ser guardonat amb el premi Pulitzer el 1992. N’és un bon exemple de repercussió en la divulgació sobre l’Holocaust el fet que aquesta exposició ha estat exhibida a més de cent biblioteques públiques i en nombroses biblioteques de centres de secundària de Catalunya des del 2009.

Què és Maus. Relat d’un supervivent?

Maus és la història d’un supervivent dels camps de concentració nazis explicada a través del seu fill, l’autor del llibre, un fil narratiu amb múltiples continguts: aspectes històrics de l’Europa dels anys trenta i quaranta i de la II Guerra Mundial; aspectes sociològics, quant a les relacions entre diversos grups socials; aspectes psicològics vinculats principalment a la relació pare-fill; qüestions d’ètica, com la justícia o la solidaritat.

Què inclou l’exposició?

A més, els CRP del Baix Llobregat hem completat l’exposició amb:

• una maleta amb pel·lícules sobre el tema, algunes amb propostes didàctiques
  • una relació de novel·les relacionades amb la novel·la de Spiegelman i amb l’exposició i que segur són a la majoria de Biblioteques Escolars de secundària

Si esteu interessats en l’exposició itinerant, us heu de posar en contacte amb el CRP, qualsevol dubte o informació al respecte.

Desitgem que sigui del vostre interès.