- ABEYÀ LAFONTANA, Mercè. Competència lectora i biblioteca escolar: una relació necessària. (Educació primària. Curs 2008-2009).
- ABRIL FERRER, Carme. A l’Institut tothom ensenya a llegir. Un model de comprensió lectora. (ESO. Curs 2004-2005).
- BAYO JUAN, Emilio. La transformació dels hàbits de lectura i les noves tecnologies. (Educació secundària. Curs 2008-2009).
- BENET PUGÈS, Roser. La lectura expressiva a l’aula: una estratègia de descodificació de textos per formar lectors lingüísticament competents. (Educació secundària. Curs 2001-2002).
- CABRÉ CASTELLVÍ, Núria. Les estratègies metodològiques i els recursos didàctics en la lectura de llibres a primer cicle d’ESO. (ESO. Curs 2005-2006).
- CLOS BUSQUETS, Antoni. La pràctica lectora de literatura a l’escola. Contra la literatura infantil i juvenil. (Cicle superior de primària i ESO. Curs 2008-2009).
- DOT PADRÓS, Maria. Tu ets diferent perquè llegeixes (Com la literatura pot jugar un paper essencial en la formació dels joves). (Educació secundària. Curs 2003-2004).
- GARRIGA FERRIOL, Enriqueta. L’adquisició de la lectura en el nen sord: cal saber “parlar” per poder llegir? (Educació infantil i cicle inicial. Curs 2002-2003).
- GISBERT SAGUÉS, Sílvia. La lectura com a experiència educativa per a l’adquisició de valors i el desplegament d’habilitats cognitives i social. (ESO. Curs 1998-1999).
- MARTÍ BERTRAN, Pere. Què els fem llegir (Les lectures escolars i la interdisciplinarietat, la diversitat, la interculturalitat i la coordinació Primària-Secundària). (Educació infantil, primària i ESO. Curs 1999-2000).