Bibliografia sobre Educació literària

  • 99 invitacions a la lectura. Coord. Jaume Centelles. Barcelona: Associació de Mestres Rosa Sensat, 2019 (Dossiers Rosa Sensat; 83)
  • 1001 libros que hay que leer antes de morir: relatos e historias de todos los tiempos. Peter Boxall i José-Carlos Mainer (dir.). Barcelona: Grijalbo, 2006
  • A viva voz. Lectura en voz alta. Santiago de Xile: Bibliotecas Escolares CRA, 2013
  • ABEYÀ, Elisabet. Amb contes he remat. Barcelona: Rosa Sensat, 2020 (Testimonis, 17)
  • ALOY, Josep M. Et diran que llegeixis, Bernat. Mig segle de literatura catalana. Berga: L’Albí, 2010
  • AMO SÁNCHEZ-FORTÚN, José Manuel de. Literatura infantil: claves para la formación de la competencia literaria. Malaga: Aljibe, 2003 (Biblioteca de educación)
  • ARBONÉS, C.; PRATS, M.; SANAHUJA, E. (eds.). Literatura 2.0 en el aula. Propuestas y experiencias. Barcelona: Octaedro, 2015 (Recursos; 143)
  • BASANTA, Antonio. Leer contra la nada. Madrid: Siruela, 2017
  • BERMÚDEZ MARTÍNEZ, Maria; NÚÑEZ DELGADO, Pilar (eds.) Canon y educación literaria. Barcelona: Octaedro, 2012
  • BOER, Joan de. La hora del cuento en las bibliotecas. Claves para su organización. Barcelona: Ediuoc, 2017 (EPI)
  • BONMATÍ, Ricard. Poesia a l’escola. Com fer grans lectors i recitadors. Barcelona: Rosa Sensat, 2008 (Dossiers Rosa Sensat; 67)
  • Books in Catalan: Sharing a Future. Barcelona: Institut Ramon Llull, 2017
  • BOSCH, Emma. Sense paraules. Sis tallers de lectura d’àlbums sense mots per a totes les edats. Barcelona: Rosa Sensat, 2020 (Premis, 15)
  • CABRÉ, Jaume. La matèria de l’esperit. Barcelona: Proa, 2005
  • CALBET CASSANYES, Josep M. Visquem la llengua! Engresquem la lectura! Recursos i experiències pedagògiques viscudes. Valls: Cossetània, 2006
  • CASAS, Lola. Estimar un autor. Barcelona: La Galera , 1998 (Caixa d’Eines Educatives; 1)
  • CASAS, Lola; GONZÁLEZ, Jesús. Llegim? Pares i fills: una invitació al plaer de la lectura. Barcelona: Cercle de Lectors; 2005
  • CENTELLES, Jaume. Llegir amb els fills i filles: Qüestió de confiança, generositat i paciència. Barcelona: Fundació Jaume Bofill, 2020
  • CERRILLO, Pedro C. LIJ: una literatura mayor de edad. Bogotá: Norma Editorial [ebook], 2013
  • CERRILLO, Pedro C. Literatura infantil y juvenil y educación literaria: hacia una nueva enseñanza de la literatura. Barcelona: Octaedro, 2007 (Recursos; 104)
  • CERRILLO, Pedro C. El lector literario. Mèxic: Fondo de Cultura Económica, 2016 (Espacios para la lectura)
  • CHAMBERS, Aidan. Dime: los niños, la lectura y la conversación. Mèxic: Fondo de Cultura Económica, 2007 (Espacios para la lectura)
  • CHAMBERS, Aidan. El ambiente de la lectura. Mèxic: Fondo de Cultura Económica, 2007 (Espacios para la lectura)
  • CHOMSKI, Débora. Educar i créixer amb històries. Vic: Eumo, 2018 (Didàctiques i complements)
  • COLOMER, Teresa. Andar entre libros: la lectura literaria en la escuela. Mèxic: Fondo de Cultura Económica, 2005
  • COLOMER, Teresa. Introducción a la literatura infantil y juvenil. Madrid: Síntesis, 1999 (Didáctica de la Lengua y la Literatura ; 1)
  • COLOMER, Teresa. Siete llaves para valorar las historias infantiles. Madrid: Fundación Germán Sánchez Ruipérez, 2002
  • COLOMER, Teresa; MANRESA, Mireia; RAMADA, Lucas; REYES, Lara. Narrativas literarias en educación infantil y primaria. Madrid: Síntesis, 2018 (Didáctica de la Lengua y la Literatura)
  • CORRERO, Cristina; REAL, Neus. La literatura a l’educació infantil. Barcelona: Rosa Sensat, 2017 (Temes d’Infància; 73)
  • De la narrativa oral a la literatura per a infants. Invenció d’una tradició literària. Alzira: Bromera, 2000
  • DOMECH MARTÍNEZ, Carmen. Te trueco un cuento: animación a la lectura e interculturalidad. Madrid: Ministerio de Educación, Política Social y Deporte, 2008
  • DURAN, Teresa. Àlbums i altres lectures. Anàlisi dels llibres per a infants. Barcelona: Barcelona: Rosa Sensat, 2007
  • DURAN, Teresa; ROS, Roser. Primeres literatures, llegir abans de saber llegir. Barcelona: La Galera , 1998
  • DURAN, Xavier. La ciencia en la literatura: un viaje por la historia de laciencia vista por escritores de todos los tiempos. Barcelona: Edicions de la Universitat de Barcelona, 2018
  • El patrimoni de la imaginació: llibres d’ahir per a lectors d’avui. Mònica Baró; Teresa Colomer; Teresa Mañà (coord.). Palma de Mallorca: Institut d’Estudis Baleàrics, 2007
  • Ensenyar literatura a secundària: formant lectors crítics, motivats i cultes. Glòria Bordons; Anna Díaz-Plaja (coord.).Barcelona: Graó, 2004 (Biblioteca d’Articles; 141)
  • Entre líneas anda el juego. La literatura infantil y juvenil como vía para la construcción del lector. Salamanca: Fundación Germán Sánchez Ruipérez, 2007
  • FONS ESTEVE, Montserrat; PALOU SANGRÀ, Juli (coord.). Didáctica de la lengua y la literatura en educación infantil. Madrid: Síntesis, 2016 (Didácticas, Recursos y Aprendizaje)
  • FONS ESTEVE, Montserrat; PALOU SANGRÀ, Juli (coord.). Didáctica de la lengua y la literatura en educación primària. Madrid: Síntesis, 2016 (Didácticas, Recursos y Aprendizaje)
  • FRANCO-VÁZQUEZ, Carmen; ROIG RECHOU, Blanca (coord.). Educación literaria y artística: conflictos sociales y bélicos. Barcelona: Graó, 2017 (Análisis y Estudios)
  • GARRALÓN, Ana. Historia portátil de la literatura infantil. Madrid: Anaya, 2001 (La Sombra de la Palabra; 3)
  • GARRALÓN, Ana. Leer y saber. Los libros informativos para niños. Madrid: Tarambana Libros, 2013
  • GIRBÉS APARICI, Joan Carles. Llegir per a créixer. Guia pràctica per a fer fills lectors. Alzira: Fundació Bromera per al Foment de la Lectura , 2006
  • GASOL, Anna; ARÀNEGA, Mercè. Descubrir el placer de la lectura. Lectura y motivación lectora. Barcelona: Edebé, 2000 (Innova; 8)
  • GONZÁLEZ, Luis Daniel. Bienvenidos a la fiesta: diccionario-guía de autores y obras de la literatura infantil y juvenil. Madrid: Dossat, 2001 (Anexo 1: Donde vive la emoción: los mejores libros de los años 2001 y 2002. Anexo 2: Donde nacen los sueños: actualización del año 2003) [2a edició ampliada, 2006]
  • JOVER, Guadalupe. Un món per llegir: educació, adolescents i literatura. Barcelona: Associació de Mestres Rosa Sensat, 2007
  • JOVER, Guadalupe (coord.). Constelaciones literarias. Sentirse raro. Miradas sobre la adolescencia. Separata del Boletín Libro Abierto núm. 35. Màlaga: Junta de Andalucía. Consejería de Educación. Delegación Provincial de Málaga, 2009
  • KERTÉSZ, André. Leer. Madrid: Errata Naturae. Periférica, 2016
  • La literatura infantil i juvenil catalana: un segle de canvis. Teresa Colomer (ed.). Barcelona: ICE. UAB, 2002 (Els Llibres de l’ICE de la UAB ; 11. Sèrie Societat i Educació)
  • La motivación a la lectura a través de la literatura infantil. Pedro César Cerrillo Torremocha (dir.). Madrid: Ministerio de Educación y Ciencia. Secretaria General de Educación, 2006
  • LOCKWOOD, Michael. Promover el placer de leer en la Educación Primaria. Madrid: Morata, 2011
  • LLUCH, Gemma. Las lecturas de los jóvenes: un nuevo lector para un nuevo siglo. Barcelona: Anthropos, 2010 (Autores, textos y temas. Repensar la educación des de la actualidad; 9)
  • LLUCH, Gemma; VALRIU, Caterina. La literatura per a infants i joves en català. Anàlisi, gèneres i història. Alzira: Bromera, 2013 (Essencial)
  • LÓPEZ VALERO, Amando; ENCABO FERNÁNDEZ, Eduardo; JEREZ MARTÍNEZ, Isabel. Didáctica de la lengua y la literatura en ESO, innovación e investigacíón. Madrid: Síntesis, 2017 (Didácticas, Recursos y Aprendizaje)
  • LURIE, Alison. No se lo cuentes a los mayores: literatura infantil, espacio subversivo. Madrid: Fundación Germán Sánchez Ruipérez, 1998 (El Árbol de la Memoria)
  • LURIE, Alison. Niños y niñas eternamente. Los clásicos infantiles desde Cenicienta hasta Harry Potter. Madrid: Fundación Germán Sánchez Ruipérez, 2004 (El Árbol de la Memoria)
  • MARINA, José Antonio. La màgia de llegir. Barcelona: Rosa dels Vents, 2005
  • MARTINEZ PARDO, Eva. Sota la pell del llop. Acompanyar les emocions amb els contes tradicionals. Barcelona: Graó, 2017 (Micro-macro Referències)
  • MATA, Juan. 10 ideas clave. Animación a la lectura. Barcelona: Graó, 2008 (Ideas Clave. Didàctica de la lengua y la literatura)
  • MENDOZA  FILLOLA, Antonio; ROMERA, Celia (coord.). El lector ante la obra hipertextual.  Barcelona: Horsori, 2010 (Seminarios; 34)
  • MINGUEZ, Xavier; IBARRA, Noelia; LÓPEZ, Ximo. La propuesta de leer. Alzira: Algar, 2006
  • Mirades i veus. Recerca sobre l’educació lingüística i literària en entorns plurilingües. Barcelona: Graó, 2008 (Didàctica de la Llengua i la Literatura ; 160)
  • MOLIST, Pep. Dins del mirall. La literatura infantil i juvenil explicada als adults. Barcelona: Graó, 2008 (Didàctica de la Llengua i la Literatura )
  • MOLIST, Pep. Els llibres tranquils. El curs de la vida a través de la literatura infantil. Lleida: Pagès, 2003 (Argent Viu; 63)
  • MONAR, Maite (coord.). Com triomfar amb les TIC en la promoció lectora. València: Andana, 2014
  • MONDEJAR MATEO, Pedro. «Proyecto Asterix para el fomento de la lectura». Dins de Premios Nacionales de Innovación Educativa 2006. Madrid: CIDE, 2007
  • Narrativas literarias en educación infantil y primaria. Madrid: Editorial Sintesis, 2018
  • NIKOLAJEVA, Maria. Retórica del personaje en la literatura para niños. México: Fondo de Cultura Económica, 2014
  • OLIVER, Cris F. Atlas de los lugares literarios. Barcelona: Montena, 2018
  • PAGÈS JORDÀ, Vicenç. De Robinson Crusoe a Peter Pan. Un cànon de literatura juvenil. Barcelona: Proa, 2006
  • PETIT, Michèle. El arte de la lectura en tiempos de crisis. México: Oceano, 2009 (Ágora)
  • PORTELL, Joan. Llegim? Com fer lectors entusiastes. Barcelona: Publicacions de l’Abadia de Montserrat, 2017
  • PORTELL, Joan; RUIZ, Gisela. Adolescents i lectura : el binomi fantàstic. Barcelona: Publicacions de l’Abadia de Montserrat, 2019
  • REYES CAMPS, Lourdes. Vivir la lectura en casa. Barcelona: Juventud, 2004 (Materia Gris)
  • ROS, Roser. Mot per mot : literatures d’infant. Barcelona: Rosa Sensat, 2019 (Temes d’infància)
  • SEGURA SORIANO, Isabel. Barcelona, ciutat de llibres. Barcelona: Ajuntament de Barcelona, 2016
  • TEIXIDOR, Emili. La lectura i la vida. Com incitar els nens i els adolescents a la lectura. Una guia per a pares i mestres. Barcelona: Columna, 2007 (Clàssica)
  • Textos literarios y contextos escolares. La escuela en la literatura y la literatura en la escuela. Carlos Lomas (coord). Barcelona: Graó, 2008 (Biblioteca de Textos)
  • TODOROV, Tzvetan. La literatura en perill. Barcelona: Galaxia Gutengerg, 2007
  • VALRIU, Caterina. Història de la literatura infantil i juvenil catalana. Barcelona: La Galera , 1998 (Pensaments; 1)