Novetats mSchools

ScratchChalengeActivitats

Des de l’any 2013 el Departament d’Ensenyament promou el programa mSchools impulsat per la Fundació Mobile World Capìtal. En el marc d’aquest projecte, s’han desenvolupat propostes didàctiques adreçades a l’assignatura de Tecnologia de 3r d’ESO, d’Informàtica de 4t d’ESO i Cicles Formatius de grau mig i superior de les famílies d’Informàtica, Arts Gràfiques i Administració-Comerç (App Educationhttp://mschools.mobileworldcapital.com/ca/iniciatives/app-education/), els materials són a la vostra disposició a alexandria.xtec.cat.

Durant el curs 2016-2017 han participat uns 20.000 alumnes i més de 350 centres educatius. Així mateix, el 10 de juny es va celebrar l’acte de cloenda amb els centres finalistes de la convocatòria dels mSchools Student Awards que podeu veure en aquest enllaç.

Com a novetat per al curs 2017-2018, us volem presentar una nova iniciativa dirigida específicament als centres de primària i focalitzada en el desenvolupament del pensament computacional, a partir de l’ús del programa Scratch. Aquesta iniciativa, sota el nom de Scratch Challenge, està organitzada en sis mòduls de 12 hores cadascun, dos dels quals estan ja a la vostra disposició.

Tot i que està dirigida al Cicle Superior de Primària també pot ser emprada a 1r i 2n d’ESO, depenent del projecte del centre ja que els seus continguts són adients per dur-los a terme en els primers cursos de secundària i introduir als alumnes en la programació. Els mòduls contenen la seqüència didàctica completa: continguts, activitats, reptes a resoldre i projecte final. Aquestes activitats, reptes i projecte final són prou amplis com per a què es puguin adaptar a qualsevol àrea o bé dur-los a terme de  forma transversal.

Així mateix, també s’ha inclòs una guia docent detallada amb criteris d’avaluació, relació de competències treballades, metodologia de treball, recursos, instruccions tècniques i d’altres informacions complementàries. Per tal de recolzar als mestres que vulguin dur a terme aquest projecte, es posarà a la seva disposició una formació telemàtica a partir del mes d’octubre.

Tot aquest material està disponible, de forma oberta, en un projecte Nodes específic que podeu descarregar i instal·lar al Nodes del vostre centre. Les instruccions per fer-ho estan també incloses a la guia docent. Aquest Nodes contindrà, a més dels materials, altres informacions, totes relacionades amb la programació i la robòtica. El seu objectiu és que sigui un punt de trobada dels mestres i professors interessats en aquesta temàtica per intercanviar experiències i mantenir-se informats de jornades, esdeveniments, etc.

Volem informar-vos, també, que el proper 5 de juliol a les 16 hores podeu connectar-vos al webinar que durem a terme per presentar totes les iniciatives mSchools per al curs 2017-18. Podeu inscriure-us al webinar a:

A principis de setembre s’obrirà la inscripció per implementar el proper curs 2017-2018 App Education o Scratch Challenge.

Així mateix, per a qualsevol dubte o consulta, podeu escriure a l’equip mSchools a l’adreça:

mschools@xtec.cat o trucar directament al Departament d’Ensenyament: 93 551 69 00 (extensió 3562).