Conferència. Educar a través de la sorpresa: com aprèn el cervell.

El MRP del Baix Penedès i MRP del Garraf convidem a la comunitat educativa a una xerrada que ens va quedar pendent de l’Escola d’Estiu:

Educar a través de la sorpresa: com aprèn el cervell
David Bueno Torrens, Dr. en Biologia, professor de Genètica a la UB
Lloc: Escola Municipal de Música Pau Casals del Vendrell,
Dia: dimecres 20 de setembre a dos quarts de sis de la tarda.

La gran eclosió dels coneixements en neurociència de les dues últimes dècades ens ha permès començar a entendre com el nostre cervell busca, emmagatzema i gestiona els nous aprenentatges i les diferents habilitats cognitives. No obstant això, el fet que sovint aquesta informació es presenti fragmentada i incompleta afavoreix l’aparició de mites al voltant del funcionament del cervell. Aquesta conferència se centrarà en dos aspectes fonamentals dels aprenentatges i del desenvolupament de les habilitats cognitives: les emocions, entre les quals cal destacar l’alegria, el plaer i la sorpresa (i, per oposició, la por), i la socialització, ja que és el principal mecanisme de recompensa i motivació que percep el cervell, el que contribueix a forjar les xarxes neurals. Tot això ens portarà a la importància del treball cooperatiu i dels aprenentatges.

La xerrada serà gratuïta, i per la seva durada no dóna dret a certificació. Però us agrairem que feu la inscripció en aquest formulari, abans del dia 18 de setembre, per assegurar-nos que la sala té l’aforament adequat.