Tres alumnes del Vendrell a la final del concurs de lectura en veu alta

L’Auditori de la Diputació de Tarragona va acollir el dilluns 14 de maig la selecció dels alumnes que participaven en la fase de semifinals del Certamen nacional infantil i juvenil de lectura en veu alta que organitza l’Enciclopèdia Catalana, conjuntament amb el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya i amb el suport de l’Obra Social la Caixa.

A les semifinals hi van accedir diferents alumnes de centres educatius del Vendrell: Elisenda Laliga i Maria Trillas de l’escola Àngels Garriga, Nil Vinyes de l’escola Àngel Guimerà, Jofre Martí de l’escola Marta Mata, Wara Belén Fuentes de l’institut Baix Penedès i Ricard Colet de l’institut Andreu Nin. D’aquests semifinalistes, els alumnes seleccionats pel jurat per participar a la final, que tindrà lloc el 5 de juny al Teatre Nacional de Catalunya, en diferents categories van ser tres.

Els tres finalistes vendrellencs

A la categoria de Grumets vermells (entre 8 i 10 anys) va sortir seleccionada Maria Trillas, de l’escola Àngels Garriga. A la categoria de Grumets verds (lectors d’entre 11 i 12 anys), l’escollit va ser Nil Vinyes, de l’escola Àngel Guimerà. Per últim, a la categoria de Corsaris (lectors de primer cicle d’ESO), el seleccionat va ser Ricard Colet, de l’Institut Andreu Nin. Tots els participants van rebre com a obsequi un llibre i uns auriculars, perquè tots han estat guanyadors pel sol fet d’haver arribat a aquesta fase de semifinals.

Els voleu conèixer?

FELICITATS I MOLT BONES LECTURES A LA FASE FINAL !!!

El Certamen Nacional Infantil i Juvenil de Lectura en Veu Alta és una iniciativa de la Fundació Enciclopèdia Catalana, l’entitat cultural que encapçala el grup format per diferents empreses editorials, l’objectiu de les quals és promocionar la llengua i la cultura catalanes especialment mitjançant l’edició d’enciclopèdies, llibres de consulta, diccionaris, llibres infantils i juvenils, llibres de text i obres de literatura catalana i universal. Des del curs 2012-2013, la Fundació i el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya tenen un acord de col·laboració per a l’organització del Certamen nacional infantil i juvenil de lectura en veu alta.