La fàbrica

Ja ho veieu. Les cares arrugadetes dels avis s’encenien amb un somriure de plaer davant dels acudits i les preguntes del nen curiós. Una nit el nen els preguntà si era veritat que la fàbrica de xocolata del Sr. Wonka era la més gran del món.

-I tant. I tant !! És cinquanta vegades més gran que qualsevol altra! -contestaren els avis a l’uníson.

-I és veritat que el Sr. Wonka és molt intel•ligent? -afegí el nen.

-El més fantàstic i extraordinari. És el gran MAG de la XOCOLATA! -contestaren ells movent afirmativament el cap. -Pot fer qualsevol cosa amb ella! Ha inventat més de dues-centes varietats diferents de xocolatines, cadascuna amb un farcit diferent, per exemple globus de caramel que es poden menjar, chiclets que no perden mai el gust, pralinés suaus i bombons de…

De sobte a l’avi Joe li desaparegué tot el seu cansament i, nerviós i excitat, digué:

-Veritat que no us he parlat mai del Sr Wonka ni de la seva fàbrica? Doncs heus aquí:

-Quan jo era tot just un xavalet hi vaig treballar, quan hi havia milers d’obrers treballant-hi. Tot el món en sabia dels seus productes i personalitats d’arreu volien tenir els seus favors. Recordo que un Príncep molt i molt ric de l’Índia li va fer construir un palau tot de xocolata: les parets, els sostres, catifes, quadres, mobles…De les aixetes en sortia xocolata calenta. El Sr Wonka el va advertir que se’l mengés aviat però no en va fer cas i es va desfer completament després d’un dia calorós amb sol abrasador.

Ja sabeu que hi havia milers de treballadors però, un mal dia, el Sr Wonka els va dir que es quedaven sense feina: havia de tancar la fàbrica per mor dels espies.

-El espies ?!! -digueren els oients amb ulls esbatanats.

-Si- continuà l’avi Joe – un altres fabricants de xocolata, gelosos de l’èxit del Sr Wonka, van enviar els seus espies a robar totes les fórmules secretes dels productes meravellosos que es feien a la fàbrica i l’amo hagué de tancar. De les xemeneies ja no en sortia fum. El Sr Wonka va desaparèixer i el poble es quedà trist, grisós i sense olor de xocolata.

Lletra: Escola Can Coll (3r i 4t)

Música: Michael Jackson (Billie Jean)

Canta: Escola Can Coll (3r i 4t)

Balla: Escola Sant Martí (2n)

[1st verse]

ELS AVIS LI DEIEN CHARLIE QUAN ERA PETIT.
LA FABRICA WONKA ÉS LA MÉS GRAN D’AQUEST MÓN,
ÉS GEGANT, ÉS IMMENSA, ÉS MOLT GRAN.
LA MÉS GRAN D’AQUEST MÓN,
ÉS GEGANT, ÉS IMMENSA, ÉS MOLT GRAN.

[2nd verse]

I EL SENYOR WONKA ÉS COM UN MAG, ÉS COM UN MAG,
XOCOLATINES I CARAMELS FA COM ELS VOL,
ÉS EL MAG DELS DOLÇOS D’AQUEST MÓN.

[Bridge]

LA GENT SEMPRE EXPLICAVA QUE TENIA UN SECRET
I QUE NINGÚ NO PODIA SABER, UHHH
PER AIXÒ TANCÀ PER SEMPRE, FER FORA TOTA LA GENT,
L’OLOR DE XOCOLATA JA NO OMPLA TOT L’AMBIENT.

[Chorus]

TORNAREM A MENJAR.

[3rd verse]

DE SOBTE L’AVI EXPLICA, QUE DE JOVENET,
ELL VA ESTAR DIES FENT FEINES AMB TOTS ELS OBRERS,
FENT CARAMELS, FENT GELATS, PRALINERS.
VA ESTAR AMB TOTS ELS OBRERS,
FENT CARAMELS, FENT GELATS, PRALINERS.

[4th verse]

UN PRÍNCEP MOLT RIC DE L’ÍNDIA, LI VA ENCARREGAR,
FES AMB XOCOLATA NEGRA EL SEU GRAN PALAU,
PARETS, SOSTRES, CATIFES I BANYS

[Bridge]

LA GENT SEMPRE EXPLICAVA QUE TENIA UN SECRET
I QUE NINGÚ NO PODIA SABER, UHHH
PER AIXÒ TANCÀ PER SEMPRE, FER FORA TOTA LA GENT,
L’OLOR DE XOCOLATA JA NO OMPLA TOT L’AMBIENT.
[Chorus]

TONREM A MENJAR,