La pissarra digital: una finestra oberta al món

El curs 2009-2010 l’Escola Puig d’Agulles de Corbera de Llobregat  ha endegat el projecte d’implementació de les Pissarres Digitals a totes les aules des de P3 a 6è. La pissarra digital és un nou dispositiu didàctic a l’aula que impulsa un canvi metodològic en el processos d’ensenyament i que reverteix  en l’aprenentatge de l’alumnat del centre. Partint d’aquesta  realitat s’han dissenyant programacions didàctiques, en clau de capacitats per infantil i competències a primària,  amb la finalitat de desplegar el currículum.

La  proposta es basa en explicar com canvia la gestió de l’aula amb l’ús de la pissarra digital interactiva i  els  avantatges  que  comporta  en  el  procés  d’aprenentatge  de  l’alumnat,  així  com  en  la  seva motivació.
D’altra  banda,  l’ús  de  programari  específic   permet  dissenyar  unitats  didàctiques  de  caire competencial on s’integren molts  recursos TIC.

Aquesta proposta presentada al I Congrés de Pràctiques Educatives al Baix Llobregat en la modalitat de comunicació oral compta amb una informació complementària corresponent a la fitxa descriptiva elaborada per a aquest esdeveniment.