Dinàmica i funcionament

A la Ronda de llibres es proposa a cada grup-classe participant la lectura d’un lot de 8 llibres de temes i d’estils variats, escrits en català i castellà, els mateixos llibres per a tots els grups participants

La participació a la Ronda de llibres és col·lectiva, cada grup-classe ha de llegir la totalitat dels 8 llibres proposats. Cada alumne ha de llegir tants llibres com vulgui, no és obligatori que els llegeixi tots, però quants més llibres hagi llegit, més ajudarà al grup-classe a assolir l’objectiu d’arribar a la final.

Després de llegir els llibres, cada grup-classe ha de preparar 4 preguntes sobre cadascun dels 8 llibres, preguntes que aniran dirigides a les classes amb les quals jugaran, i que seran les preguntes que es faran a les sessions competitives dels mesos d’abril i maig.

La Ronda de llibres s’estructura en successives eliminatòries entre els grups-classe de les escoles i instituts participants. A les eliminatòries es faran les preguntes proposades des de cadascun dels grups-classe.

Característiques de les sessions.

Els centres participants a la Ronda de llibres pertanyen als municipis de la demarcació del Servei Educatiu (Cervelló, Corbera de Llobregat, La Palma de Cervelló, Pallejà, Sant Vicenç dels Horts, Torrelles de Llobregat i Vallirana).

L’enfrontament entre els diferents grups participants es podrà fer mitjançant dues tipologies de sessions:

a) Presencials que es duran a terme a les biblioteques municipals de Cervelló, Corbera de Llobregat, Pallejà i Sant Vicenç dels Horts.

b) Telemàtiques que es realitzaran des dels centres. A secundària les sessions telemàtiques seran les semifinals i la final.