Bibliografia per a l’aula digital

Recull bibliogràfic  del Servei Educatiu Baix Llobregat-6, sobre les Tecnologies de la Informació i la Comunicació aplicades a l’Educació.  La temàtica d’aquests llibres fa referència a la inserció de les TIC a l’educació, fent una especial incidència a les eines 2.0, les PDI, l’e-learning, recursos disponibles a internet per a determinades àrees curriculars o el papers del videojocs.

Llibres

Bach Corbacho, Eva; Forés Miravalles, Anna. E-mociones : comunicar y educar a través de la red. Barcelona: CEAC, 2007 (Actualidad pedagógica)

Balagué, Francesc; Zayas, Felipe. Usos educatius dels blogs : recursos, orientacions i experiències per a docents. Barcelona: editorial UOC, 2007 (Dossiers did@c-TIC’s)

Barba, Carme; Capella, Sebastià [coord]. Ordinadors a les aules : la clau és la metodologia. Barcelona: Graó, 2010 (Biblioteca de Guix)

Barberà, Elena; Badia, Antoni. Educar con aulas virtuales : orientaciones para la innovació en el proceso de enseñanza y aprendizaje. Madrid: Antonio Machado libros, 2004

Barberà, Elena; Maurí, Teresa; Onrubia, Javier [coord]. Cómo valorar la calidad de la enseñanza basada en las TIC : pautas e instrumentos de análisis. Barcelona: Graó, 2008 (Crítica y fundamentos; 19)

Barberà, Elena; Martin, Elena de. Portfolio electrónico : aprender a evaluar el aprendizaje. Barcelona: Editoria UOC, 2009

Bartolomé, Antonio. El professor cibernauta : ens posem les piles?. Barcelona: Graó, 2008 (Desenvolupament personal del professorat; 14)

Casamayor, Gregorio [coord]. La formación on-line : una mirada integral sobre el e-learning, b-learning… Barcelona: Graó, 2008 (Crítica y fundamentos; 22)

Casanovas, M.; Jové, MC.; Tolmos, A. [eds]. Las TIC en la formación del profesorado : la perspectiva de las didácticas específicas. Lleida: Universitat de Lleida, 2005.

Coll, César; Monereo, Carles [Eds]. Psicología de la educación virtual: aprender y enseñar con las Tecnologías de la Información y la Comunicación. Madrid: Morata, 2008

Giráldez, Andrea. Internet y educación musical. Barcelona: Graó, 2005 (Biblioteca de Eufonía)

Gros, Begoña [coord]. Videojuegos y aprendizaje. Barcelona: Graó, 2008

Haro Ollé, Juan José de. Redes sociales para la educación. Madrid: Anaya, 2010 (Manual imprescindible)

Lankshear, Colin; Knobel, Michele. Nuevos alfabetismos : su práctica cotidiana y el aprendizaje en el aula. Madrid: Morata, 2008.

Martín Iglesias, Joaquín P. La pizarra digital interactiva (PDI) en la educación. Madrid: Anaya, 2010 (Manual Imprescindible)

Millán, José Antonio. Hacia la escuela 2.0 : proyectos con programas gratuitos para formar ciudadanos de la sociedad del conocimiento. Madrid: SM, 2010 (Tecnología y Aprendizaje)

Monereo, Carles [coord]. Internet y competencias básicas : aprender a colaborar, a comunicarse, a participar, a aprender. Barcelona: Graó, 2005

Montero, Eloísa; Ruíz, María; Díaz, Beatriz. Aprendiendo con videojuegos : jugar es pensar dos veces. Madrid: Narcea, 2010.

Pérez, Anna; Redondo, Sabina. Projectes telemàtics a l’educació primària : un recurs per a transformar l’escola. Barcelona: editorial UOC, 2006 (Dossiers did@c-TIC’s)

Pons, Juan de Pablos; Area Moreira, Manual; Valverde, Jesús; Correa, José Miguel; [coord]. Políticas educativas y buenas prácticas con TIC. Barcelona: Graó, 2010 (Crítica y Fundamentos; 32)

Trepat, Cristòfol-A.; Rivero, Pilar. Didáctica de la historia y multimedia expositiva. Barcelona: Graó, 2010.

Velázquez, Fidela [coord]. Matemáticas e internet. Barcelona: Graó, 2004 (Biblioteca de Uno)

Vivancos, Jordi. Tratamiento de la información y competencia digital. Madrid: Alianza editorial, 2008

Monogràfics de revistes

Música y nuevas tecnologías, monogràfic de la revista Eufonía, núm. 4 de juliol de 1996. Editorial Graó

Ordinadors per aprendre, monogràfic de la revista Articles, núm 15 d’abril de 1998. Editorial Graó

Nuevas tecnologías y enseñanza de las lenguas, monogràfic de la revista Textos, núm 24 d’abril de 2000. Editorial Graó.

Internet y enseñanza de la historia, monogràfic de la revista Íber, núm 31 de gener de 2002. Editorial Graó.

Recursos de internet para la enseñanza de la historia, monogràfic de la revista Íber, núm 4 de gener de 2004. Editorial Graó.

Internet en la enseñanza de las ciencias, monogràfic de la revista Alambique, núm 50 d’octubre de 2006. Editorial Graó.

3 comentaris

1. Retroenllaç: Tweets that mention Bibliografia per a l’aula digital -- Topsy.com

2. Retroenllaç: Full Informatiu Digital » Arxiu del bloc » Bibliografia per a l’aula digital