XOCOPOP! Charlie i la fàbrica de xocolata

GMM-Olesa 2016 20160503_113953

XOCOPOP! Amb aquest títol el Grup de Mestres de Música (GMM) del Servei Educatiu Baix Llobregat-6 ens presenten la seva particular adaptació de l’obra Charlie i la fàbrica de xocolata, de Roald Dahl.

L’espectacle es va representar el 20 de maig a les 15.00 hores al Teatre de la Passió d’Olesa de Montserrat. Hi van participar més de cinc-cents alumnes de les escoles Santa Maria, de Cervelló; El Solell, de La Palma de Cervelló; Joan Juncadella, La Guàrdia, La Vinyala, Mare de Déu del Rocío, Sant Antoni, Sant Jordi i Sant Josep, de Sant Vicenç dels Horts; Can Coll i Sant Martí, de Torrelles de Llobregat, i l’escola Castella, de Barcelona.

Com en altres edicions, l’espectacle no es limita únicament a la música, ni de bon tros. Es combinen les arts plàstiques, el cant coral, la dansa i la literatura. Les cançons inspirades en la novel·la de Roald Dahl Charlie i la fàbrica de xocolata han estat escrites pels nens i nenes de les diferents escoles i compten amb l’aixopluc sonor de melodies extretes del repertori pop de la dècada de 1980.

En l’organització d’aquests any cal destacar la col·laboració de la poetessa Lola Casas, gran coneixedora de l’obra de Roald Dahl, d’en Luís Posada, actor de doblatge – que posa la veu a Johnny Deep a les pel·lícules que aquest interpreta i que es doblen al català i al castellà –  i de l’editorial Santillana que, per una banda, va facilitar una trobada entre el Grup de Mestres de Música i la Lola Casas – que va orientar per a l’estructuració de l’obra en 15 cançons – i, per l’altra, va obsequiar totes les escoles participants amb un lot de les obres de Roald Dahl publicades per l’esmentada editorial.

REPORTATGE FOTOGRÀFIC DE L’ESPECTACLE

Les pàgines del menú lateral, que pengen de l’apartat L’ESPECTACLE, corresponen a les cançons de la representació. Cadascuna inclou l’autoria de la lletra, l’escola que cantava, l’escola que ballava, l’autoria de la música i la cançó en què es basa, la lletra de la cançó, i el vídeo de l’actuació. A més, s’incorpora el text que entre interpretació i interpretació es representava a l’escenari i donava continuïtat a l’obra.

En aquest menú també hi trobareu un accés als videoclips de les cançons originals que conformen la base musical de l’espectacle i una breu informació sobre l’autor de Charlie i la fàbrica de xocolata, Roald Dahl.

Agraïments

A totes les tutores i tutors dels grups de:

• 3r de l’Escola Santa Maria de Cervelló (Cervelló)
  • 5è i 6è de l’Escola el Solell (La Palma de Cervelló)
  • 3r de l’Escola Joan Juncadella (Sant Vicenç dels Horts)
  • 4t de l’Escola La Guàrdia (Sant Vicenç dels Horts)
  • 5è de l’Escola La Vinyala (Sant Vicenç dels Horts)
  • 2n i 3r de l’Escola Mare de Déu del Rocío (Sant Vicenç dels Horts)
  • 4t de l’Escola Sant Antoni (Sant Vicenç dels Horts)
  • 3r de l’Escola Sant Jordi (Sant Vicenç dels Horts)
  • 4t de l’Escola Sant Josep (Sant Vicenç dels Horts)
  • 3r i 4t de l’Escola Can Coll (Torrelles de Llobregat)
  • 2n i 4t de l’Escola Sant Martí (Torrelles de Llobregat)
  • 4t de l’Escola Castella (Barcelona)
  • A l’Anna Aguilar per la seva col·laboració en l’adaptació dels textos.
  • Al Rubén Blasco per l’enregistrament en vídeo de l’espectacle.
Amb el suport de:

logpossantijollibre