Catorze centres de la nostra demarcació participen a les «Proves Cangur» 2016

Cangur-2016Des de l’any 1996 es realitza a Catalunya la prova Cangur, una activitat impulsada per l’associació internacional Le Kangourou sans Frontières, de la qual n’és membre la Societat Catalana de Matemàtiques (SCM) que, per aquesta raó, és l’entitat titular del Cangur en llengua catalana.«»

Aquesta prova s’adreça a l’alumnat dels dos darrers cursos de primària, a tota l’ESO i al Batxillerat.

La inscripció d’enguany ha tornat a ser exitosa. Us en podeu sentir partícips de l’èxit per la vostra col·laboració en la difusió. El total d’inscrits al Cangur 2016 a Catalunya ha estat de 95.031 alumnes:

• Primària: 25.745
  • 1r,2n, 3r ESO: 50.310
  • 4rt ESO i batxillerat: 18.976

De la nostra demarcació 14 centres participen a les «proves Cangur» d’enguany:

• 4 centres de primària (Col·legi Sant Vicenç, de Sant Vicenç dels Horts, i les escoles Pompeu Fabra, L’Olivera i Campderrós, de Vallirana)
  • 1 centre de primària i secundària (Col·legi Verge del Roser, de Vallirana)
  • 9 centres de secundària (Secció d’Institut de Cervelló; instituts Corbera i Can Margarit, de Corbera de Llobregat; Institut de Pallejà; instituts Gabriela Mistral i Frederic Mompou, i Salesians, de Sant Vicenç dels Horts; Secció d’Institut de Torrelles de Llobregat, i institut Vall d’Arús, de Vallirana).

El nombre d’alumnes inscrits és de 924:

• 222 per a la categoria de 5è i 6è de primària,
  • 484 per a la categoria de 1r, 2n i 3r d’ESO,
  • 218 per a la categoria de 4t d’ESO i 1r i 2n de Batxillerat

La prova té format de joc-concurs, però el seu autèntic objectiu és que els alumnes participin i dediquin una estona especial a divertir-se tot resolent els reptes plantejats. Els problemes es basen més en el raonament i l’enginy que en coneixements matemàtics específics. Aquestes “altres matemàtiques” també les podeu practicar, durant el curs, a partir de proves model que es poden consultar al web del Cangur.

Accés a les proves i solucions de l’edició 2015 (secundària)
Accés a les proves i solucions de l’edició 2015 (primària)

| + Informació Cangur 2016 Primària |

| + Informació Cangur 2016 1r, 2n i 3r ESO |