La formació del professorat és un recurs que ha de contribuir a la millora dels projectes educatius dels centres i a l’enfortiment de les competències professionals del professorat.
El document de criteris, instruccions i orientacions de la formació permanent del professorat per al curs 2017-2018 ha estat coordinada per la Subdirecció General d’Innovació, Formació i Orientació.
En l’elaboració d’aquest document, que ha estat aprovat pel Comitè de Formació, hi ha participat totes les unitats dels serveis centrals amb competències en formació, les seccions de Serveis Educatius i Formació Permanent dels serveis territorials i la Inspecció d’Educació, que presideix les comissions dels plans de formació de zona, i que, com a coneixedora de les necessitats dels centres i del professorat, aporta criteri i ajuda a adequar les possibilitats de formació a les necessitats i demandes del territori.
Aquesta confluència d’actors en l’elaboració del document ens ha de permetre fixar un model organitzatiu en el qual el conjunt de propostes organitzades des dels serveis centrals i des dels diferents àmbits territorials tinguin un sentit únic i es complementin, amb la finalitat de donar resposta a les necessitats del sistema, dels centres i de les zones.
Aquest model d’avaluació ha de ser compartit entre tots els agents de la formació i ha de contribuir a generar una cultura avaluadora que ha de permetre identificar i constatar en quina mesura es produeixen millores en les actuacions del professorat i dels centres docents relacionades amb les activitats formatives desenvolupades.
Per a concretar les demandes internes dels centres de la demarcació del Servei Educatiu Baix Llobregat-6, així com la disponibilitat del seu professorat en la participació en seminaris, grups de treball o comunitats de pràctica intercentres, s’han previst uns formularis que cal retornar emplenats abans del 31 de maig de 2017.
Formulari per a la concreció de la demanda de formació interna de centre educatiu.(cal disposar de l’ID de la xtec)
Formulari per a la participació en seminaris, grups de treball i comunitats de pràctica.