La @gencat i @Twitter publiquen unes pautes per a institucions públiques a partir de l’experiència del @govern

20170512-Manual-dels-governs-a-Twitter-cat.jpg_200228459

La publicació ha estat elaborada per la Generalitat de Catalunya amb el suport de Twitter amb l’objectiu d’aportar tècniques i idees a institucions de govern i organitzacions  públiques i actuar d’una manera coherent i efectiva en aquesta xarxa social.

En la conjuntura actual, de governança i gestió cada cop més complexes dels assumptes públics i dels problemes de les societats contemporànies, Twitter ha esdevingut una xarxa social impres­cindible en l’estratègia de comunicació de governs i administracions. De manera específica, aquesta eina de microblogging ha mostrat la seva utilitat per a les polítiques públiques de col·laboració amb el conjunt d’actors implicats en l’acció pública: ciutadania, empreses i entitats.

En aquest context, l’experiència de la Generalitat pot ser de molta ajuda a altres governs. El Manual que ara es publica ofereix recursos específics als gestors de comptes institucionals de Twitter per optimitzar els continguts i la interacció que hi té lloc. S’hi explica per què és important ser present en aquesta xarxa social i com confeccionar una bona estratègia de comunicació adaptada a les seves singularitats. Què comunicar a Twitter des d’un compte institucional, quan tuitejar, com interaccionar amb els usuaris, com reaccionar davant les crítiques o com mesurar l’eficàcia de les accions són alguns dels interrogants als quals es dona resposta.

D’altra banda, el Manual mostra alguns casos emblemàtics de la presència de la Generalitat a Twitter. Aquests exemples permetran conèixer més bé les noves vies de comunicació en suport digital i els usos d’aquesta conversa pública que millora la relació entre l’Administració i la societat civil i que impacta internament també en les administracions. El llibre re­flecteix el model de funcionament col·laboratiu i innovador amb què treballen els pro­fessionals que gestionen els perfils de Twitter a la Generalitat, organitzats al voltant d’una gran comunitat de pràctica o comunitat professional. Les experiències que exposa el Manual són, per tant, a més d’intenses i formatives, capdavanteres. L’estudi d’aquestes pràctiques ajudarà a millorar els missatges que es publiquen a Twitter d’acord amb les preferències i l’atenció dels usuaris, amb la finalitat que puguin ser ells mateixos els viralitzadors i creadors de continguts públics.

La Generalitat de Catalunya fa temps que treballa per disposar d’una presència a les xarxes socials coherent amb la seva estratègia d’atenció ciutadana innovadora i multicanal. Per això va ser pionera i és líder, en el seu àmbit geogràfic d’influència, en l’ús d’eines de comunicació digital i en l’elaboració, el juny de 2010, de la Guia de xarxes socials de la Generalitat de Catalunya http://gen.cat/guiaxarxesgeneralitat. Ara, el Manual dels governs a Twitter vol ser el recurs de referència per a governs de tot el món en l’ús d’aquesta xarxa social.

El Manual s’ha publicat  en edició digital en català, anglès i castellà i a partir d’avui  es troba disponible per a la descàrrega lliure al web serveisdigitals.gencat.cat. També se n’ha fet una edició limitada en paper en llengua catalana i anglesa.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>