IV Jocs florals escolars de Catalunya: bases par a la participació

III Jocs Florals Escolars de Catalunya 1

El Departament d’Ensenyament ha convocat els IV Jocs Florals Escolars de Catalunya amb l’objectiu de potenciar i estimular l’expressió i la producció escrites dels nois i noies i fomentar i difondre una tradició cultural pròpia i arrelada al país.

En la tercera edició l’obra d’una alumna de la nostra demarcació fou guardonada a la final nacional del certamen, es tracta de la Judit Selfa del Col·legi Sant Vicenç de Sant Vicenç dels Horts. Al portal dels Jocs Florals podeu llegir les obres guardonades de la passada edició.

Els Jocs van adreçats als centres d’educació primària i d’educació secundària obligatòria.

S’estableixen 8 categories segons el nivell educatiu. A les set categories dels anys anteriors (4 per a l’educació primària i 3 per a l’educació secundària obligatòria) se n’afegeix una de nova, la categoria H, la del conte audiovisual il·lustrat.

Aquesta categoria d’adreça tots els alumnes de primària i als alumnes de primària de les escoles d’educació especial. L’objectiu és promoure la creació literària potenciant el treball interdisciplinari des de l’ àmbit lingüístic, l’àmbit digital i l’ àmbit artístic. En aquesta categoria s’han d’abordar noves tècniques narratives com el guió, la llengua oral, la banda sonora i la dimensió visual i plàstica.

En el bloc Conte audiovisual il·lustrat podeu trobar una proposta  per a treballar el conte audiovisual com a projecte de treball interdisciplinari, així com un llistat de recursos d’àudio i vídeo que es pot utilitzar per a l’ elaboració del conte audiovisual.

El certamen està dividit en tres fases, la primera s’adreça a tots els centres de primària i secundària de la demarcació territorial de cada servei educatiu, la segona són les semifinals d’àmbit comarcal o supracomarcal (Serveis Territorials) i la tercera és la final a escala nacional.

A continuació us adjuntem les bases de participació:

| 1a Fase dels IV Jocs Florals de Catalunya: Servei Educatiu Baix Llobregat-6 |
| Bases generals |