Hem rebut de l’editorial… @KALANDRAKAEDIT

Ara que s’acosta Sant Jordi, us presentem les darreres novetats que hem rebut de l’editorial Kalandraka, tres àlbums il·lustrats, una novel·la infantil i un poemari.

EN TOMÀS BROMISTA
Jorge Rico Ródenas i Anna Laura Cantone [il.]
40 pàgines

El protagonista és un nen ben trapella que li agrada disfressar-se per fer bromes a qui ve de visita a casa seva. Aprofita qualsevol material per convertir-se en un cocodril, un lleó, una mosca, un elefant… Però riu bé qui riu darrer, pensen tots els visitants. Text narratiu adornat amb rimes, repeticions i fórmules acumulatives; i sobretot, l’humor,  les sorpreses i la creativitat hi són presents des del principi a la fi. Aquest conte ha estat recomanat per la comunitat de pràctica de biblioteques escolars del Servei Educatiu Baix Llobregat-6 per al Sant Jordi 2018.

GINA I TON
Antonio Ventura i Alejandra Estrada [il.]
48 pàgines

Obra que plasma un moment quotidià entre una nena i el seu gat, que mantenen un tendre diàleg: les paraules d’ella s’entrellacen amb els pensaments d’ell; sembla que s’entenguin. Un tercer personatge és el llibre que la Gina li llegeix al Ton; es tracta del clàssic “Ernest i Celestina” de Gabrielle Vincent, a qui està dedicada aquesta obra. La seva influència no només és literària, sinó que també inspira l’estil clàssic i expressionista de les imatges, esbossades amb traçades àgils i dinàmiques, que marquen la gestualitat i expressivitat de tots dos personatges.

PER FER EL RETRAT D’UN OCELL
Jacques Prévert i Mordicai Gerstein [il.]
48 pàgines

Aquest àlbum que reprodueix un dels poemes que famosos de Jacques Prévert és, realment, una faula sobre l’art i la creativitat. Hi destaca l’originalitat amb la qual ens mostra la transició del món en tres dimensions al pla bidimensional. La mesura del temps, el valor de la paciència, la manera com es reflecteix la naturalesa són altres del al·licients d’aquesta obra. En el fons, es tracta d’una reflexió filosòfica sobre allò efímer: capturem moments i impressions de tot allò que observem i anhelem, però amb prou feines podem retenir-ho un instant.

EL ÁRBOL DE LOS SUEÑOS
Fernando Alonso i Emilio Urberuaga [il.]
Col·lecció Siete Leguas
122 pàgines

En pla crisi de creativitat i incapaç de lliurar a l’editorial el llibre al qual s’havia compromès, un autor llegeix una sorprenent notícia: un home és detingut per haver escrit sobre arbres i ocells. El protagonista, l’autor, en un rampell de solidaritat, decideix escriure cinc contes protagonitzats per arbres per demanar al jutge que deixi en llibertat la persona detinguda. Així, com si fossin la saba dels arbres, comencen a fluir les idees i els personatges:  un arbre enamorat, l’arbre del pati d’una escola, un semàfor i un bonsai que volien ser arbres, i un arbre somniador. Realment, cada arbre és una disfressa -carotes, a manera de capítols que l’autor utilitza per a escriure sobre ell mateix: el record del primer amor, els sentiments, somni i il·lusions, la recerca de la felicitat i l’autoacceptació.

CARA DE VELOCIDAD
Marga Tojo i María Hergueta [il.]
Col·lecció Orihuela
A partir de 8 anys

En aquesta obra, guanyadora del X Premi de poesia per a nenes i nens “Ciudad de Orihuela” 2017, l’autora mostra les seves inquietuds ordinàries i explica històries de superació amarades d’humor i imaginació.