El Grup de Mestres d’Educació Física mobilitzarà mil vuit-cents alumnes de Sant Vicenç dels Horts a les 9es Jornades Escolars d’Atletisme

OLYMPUS DIGITAL CAMERAMés de mil vuit-cents alumnes de primària de les escoles de Sant Vicenç dels Horts participaran els dies 4, 5 i 6 d’abril a les 9es Jornades Escolars d’Atletisme, que es faran al Camp de Futbol Municipal de La Barruana.

El circuit està format per tres grups de proves atlètiques: curses, salts i llançament. En total, consta de 10 estacions, 7 de proves i 3 de descans. Els nens i les nenes faran cursa de resistència, cursa amb cadires de rodes, cursa de velocitat, salt d’alçada, salt de tanques, llançament de pes i salt de llargada.  El primer dia hi participarà el cicle superior; el segon dia, el cicle mitjà i la tercera jornada, el cicle inicial.

Les Jornades d’Atletisme tenen com a objectiu la promoció de l’activitat física, l’adquisició de valors i d’hàbits esportius i la cohesió social. És una activitat amb una elevada repercussió socioeducativa: hi participen activament tant alumnes com mestres, pares, mares i joves dels instituts del municipi que hi col·laboren voluntàriament.

Les Jornades es van iniciar en el curs 2007-08, coincidint amb la posada en marxa del Pla Educatiu d’Entorn, i van sorgir a iniciativa de la comunitat de pràctica (integrada en el pla de formació del Servei Educatiu Baix Llobregat-6) dels mestres d’Educació física de les escoles amb la col·laboració dels tècnics municipals d’Educació i d’Esports de l’Ajuntament.