El Departament d’Ensenyament defineix els perfils professionals

dogc

Amb la RESOLUCIÓ ENS/1128/2016, de 26 d’abril, es regulen els perfils professionals dels llocs de treball específics en centres educatius públics dependents del Departament d’Ensenyament i s’estableix el procediment de capacitació professional per ocupar-los.

Aquesta Resolució, desenvolupa l’article 5.2 del Decret 39/2014, de 25 de març, pel qual es regulen els procediments per definir el perfil i la provisió dels llocs de treball docents, la definició de cada lloc de treball docent específic ha d’establir el contingut funcional i els requisits de perfil propi, de titulació específica o de formació acreditada del lloc, adequats a les característiques individualitzades del lloc i a les seves funcions docents específiques, d’acord amb el projecte educatiu del centre i el projecte de direcció.

Les funcions docents específiques que determinen el perfil propi dels llocs de treball específics poden estar referides, entre altres, als àmbits lingüístics, d’ús i aplicació de les TIC, tècniques de treball innovadores per a la millora dels processos d’ensenyament dels alumnes, coneixements professionals específics i altres especificacions requerides per a l’aplicació del projecte educatiu i del projecte de direcció, així com per a l’aplicació dels acords de coresponsabilitat.

Concretament els perfils professionals dels llocs de treball específics que es regulen són:

1. Lingüístic en llengua estrangera, AICLE (anglès, francès, italià, alemany)

2. Competència digital docent

3. Atenció a la diversitat de l’alumnat

4. Gestió de projectes i serveis de formació professional inicial i/o ensenyaments de règim especial.

5. Lectura i biblioteca escolar

6. Immersió i suport lingüístic

7. Educació visual i plàstica

8. Docència de dues especialitats docents a l’ESO

9. Metodologies amb enfocament globalitzat.

1. Alberto

Hola,
    Acabo d’apuntar-me per formar part a la borsa d’interins del personal docent.
    Tinc dret a poder fer aquest cursos per fer camí cap a un perfil professional?

Gràcies!

1. Redacció Autor de l'article

Hola, Alberto,

Per a la informació sobre possibles ofertes formatives cal que t’adrecis directament al teu servei educatiu de referència; el de la zona on tinguis fixada la residència. Allà et podran informar de sí hi ha alguna opció de participació en activitats formatives adreçades al professorat en general.

La formació continuada va vinculada a l’exercici professional docent, als plans de formació interna de centre en funció dels elements de millora que hi volen introduir i, també, al desenvolupament professional del professorat. Els diversos itineraris formatius vinculats a aquests factors van determinant el perfil professional.

De cara a les persones interines, el Departament d’Ensenyament preveu regularment uns cursos d’iniciació a la tasca docent. Més info: http://xtec.gencat.cat/ca/formacio/formaciocollectiusespecifics/professorat_novell/professorat_interi/