Comunicat de @somescola “Els atacs infundats contra docents són una campanya política en contra de l’escola catalana”

La plataforma fa una crida a lluitar contra el relat fals que volen generar aquestes denúncies sense fonament

Somescola (Col·lectiu d’entitats cíviques, culturals i de tot l’àmbit educatiu organitzades per refermar el suport a l’escola catalana i al model de cohesió social que aquesta representa i de la qual qual el Servei Educatiu Baix Llobregat-6 n’és una entitat adherida) denuncia els atacs “infundats” contra docents per la via penal, com és el cas dels 9 mestres de l’Institut IES Palau de Sant Andreu de la Barca denunciats per un presumpte delicte d’odi. La plataforma, que aplega més de 50 entitats del món educatiu, social i cultural de Catalunya, considera que aquests atacs formen part d’una campanya política en contra del model d’escola catalana, democràtica i cohesionadora. Somescola recorda que tots aquests docents estan complint amb la seva funció educativa i lamenta que, aquells qui ataquen i impulsen denúncies anònimes contra els professionals de l’educació, “minen irresponsablement els fonaments de la democràcia i apunten a les pràctiques de règims autoritaris que decideixen de què es pot parlar en públic i de què no”. Per tot plegat, la plataforma fa una crida al conjunt de la ciutadania a lluitar contra el relat fals que volen generar aquests atacs i denúncies infundats.

Somescola està convençuda que l’objectiu d’aquestes denúncies és anul·lar la funció de l’escola catalana de desenvolupar valors de democràcia i llibertat personal i promoure els drets humans, la igualtat de gènere, la no-violència i la resolució pacífica de conflictes. La plataforma defensa en la necessitat de tractar a les aules tots aquells esdeveniments que formen part de la realitat i que provoquen un impacte a la nostra societat, com són els fets de l’1 d’Octubre però també els atemptats de Barcelona i Cambrils del mes d’agost o la sentència de ‘La Manada’. Activitats com aquesta promouen el pluralisme el pensament crític i el criteri propi dels infants i joves, sempre respectant les seves creences i valors personals i familiars.

Font: www.somescola.cat (Barcelona, 4 de maig)