B-resol, una app per lluitar contra l’assetjament escolar

Setanta-cinc instituts de la demarcació de Barcelona disposaran d’una llicència d’ús d’aquesta aplicació mòbil, que facilita que els joves, tant les víctimes com els observadors, puguin alertar al centre educatiu sobre situacions de bullying, ciberbullying, assetjament, trastorns alimentaris i qualsevol altre conflicte que afecta especialment al col·lectiu d’adolescents. La tecnologia mòbil permet que l’alumnat avisi de situacions de perill de manera immediata, segura i des de qualsevol lloc i moment.

Aquesta iniciativa, forma part d’un programa pilot que impulsa la corporació de manera consensuada amb el Departament d’Ensenyament, per oferir a l’alumnat d’ESO eines i recursos que lluitin contra conflictes que afecten a la salut i l’estat emocional dels joves que se’n veuen afectats, i que en dificulta el rendiment educatiu i posa en risc la convivència als centres escolars.

El dispositiu B-resol ja compta amb una experiència d’èxit a més d’un centenar d’instituts públics catalans que, durant els curs passat, es van adherir al programa d’innovació educativa #aquiproubullying, i el van utilitzar a través de les llicències adquirides del Departament d’Ensenyament de la Generalitat.

Atenent als bons resultats obtinguts i a la valoració positiva que van fer tots els agents implicats en el programa, la Gerència de Serveis d’Educació facilitarà la seva implementació a 75 instituts públics d’educació secundària de la demarcació de Barcelona, exceptuant-ne la ciutat de Barcelona, incorporant centres que encara no formen part del programa d’innovació educativa #aquiproubullying.

L’elecció dels setanta-cinc instituts beneficiaris d’aquest suport de la corporació, ha prioritzat que es tracti de centres educatius públics de màxima complexitat i/o de centres en els quals es cursen Programes de formació i inserció (PFI). A més, l’elecció ha estat consensuada amb la Subdirecció General de Suport i Atenció a la Comunitat Educativa del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

Més informació de l’aplicació mòbil

Què és B-resol?

B-resol és el resultat de la cooperació entre la Diputació de Barcelona, el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya i l’empresa BCN Resol ODR Solutions. Junts impulsem aquest programa pilot per lluitar contra el bullying, el ciberbullying, l’assetjament, els trastorns alimentaris i qualsevol tipus de conflicte que afecta especialment al col·lectiu d’adolescents.

Mitjançant la tecnologia mòbil, els usuaris i les usuàries de B-resol poden alertar de situacions de perill de manera immediata, segura i des de qualsevol lloc i moment, tant si són víctimes com observadors.

Funcionalitats

L’alumnat disposa de l’app B-resol, gratuïta per a Android i per a iPhone.

L’aplicació mòbil permet alertar els interlocutors dels centres educatius de qualsevol conflicte, de manera molt senzilla i segura. També és possible donar alerta des del web:

• Possibilitat d’enviar missatges.
  • Possibilitat de xat (si els centres ho habiliten -molt recomanat-).
  • Possibilitat de seleccionar els receptors dels missatges i del xat.
  • Accés anònim per defecte.
  • Canals d’informació inicials (notícies, vídeos, etc.) disponibles.

Els centres educatius disposen del Web de Control B-resol, des del qual fan el seguiment de les incidències:

• Ús fàcil, amb establiment de paràmetres.
  • Fa el seguiment de les gestions i accions realitzades a partir de les alertes rebudes, i genera un informe que documenta les actuacions.
  • És una eina de compliance dels centres.
  • Genera informes en PDF per a cada incident.
  • Permet generar estadístiques.

B-resol ha rebut nombrosos reconeixements i ha estat seleccionada per Google com la representant a ‘Aplicaciones para cambiar el mundo’ en el Google Campus de Madrid.

BCN Resol ODR Solutions, és l’empresa que ha dissenyat l’eina i en té la llicència.

Font:
Butlletí: Educ@diba