Anàlisi de les ciències socials des d’una perspectiva de Pau

Conscients de la importància dels valors als llibres de text, diverses institucions de promoció de l’educació en valors, entre les quals el Consorci d’Educació de Barcelona, l’Institut Municipal d’Educació de Barcelona, la Direcció General de Justícia Global de l’Ajuntament de Barcelona, l’Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament, l’Escola de Cultura de Pau i l’Institut Català Internacional per la Pau han acordat fer-vos arribar un document de valoració de llibres de text.

Es tracta d’uns indicadors per valorar fins a quin punt els manuals escolars inclouen de forma transversal els valors de la pau, el desenvolupament sostenible, l’equitat de gènere, l’apreci a la diversitat, la cura del medi ambient, la democràcia i els drets humans.

Ara que esteu triant els llibres de text que fareu servir el curs vinent, confiem que serà una eina útil per prendre la decisió.

Aquests indicadors sorgeixen de l’Observatori de Llibres de Text impulsat per l’Institut Internacional per la Pau i l’Escola de Cultura de Pau i que té per objectiu facilitar la incorporació dels criteris de l’educació per la pau en els llibres de text.

Preguntes guies per identificar els valors als llibres de text

Altres documents d’interès

Font: Institut Català Internacional per la Pau (ICIP)