10è Concurs d’Anglès Interescolar de Catalunya (The Fonix 2017)

captura-de-pantalla-2016-11-08-a-les-17-26-15Es convoca el “10è. Concurs d’Anglès Interescolar de Catalunya” (THE FONIX 2017). Els organitzadors del concurs es reserven el dret de modificar aquestes bases en qualsevol moment si per motius  d’organització, realització o funcionament ho consideren necessari; en aquest cas hauran de fer una notificació prèvia de les modificacions als interessats amb la suficient antelació.
Els centres educatius, a través dels seus responsables de centre al concurs, es donen per assabentats d’aquestes bases i del funcionament intern del concurs.

La participació al “10è. Concurs d’Anglès Interescolar de Catalunya” o “THE FONIX 2017” implica l’acceptació d’aquestes Bases en la seva totalitat.

FASES DEL CONCURS:

Els enunciats de les proves són preparats per un equip pedagògic de reconegut prestigi i consisteixen en una sèrie d’exercicis dins dels àmbits del vocabulari, comprensió lectora i expressió escrita, plantejats de forma distesa i dins d‘un ambient de col·laboració, al llarg de tres fases:

FASE LOCAL: Prova a dins dels mateixos centres educatius.
FASE TERRITORIAL: Prova amb els representants escollits pels centres, agrupats per territoris (Barcelona, Tarragona, Lleida i Girona).
FASE FINAL: Prova final absoluta amb els guanyadors de cada territori.

La participació en el concurs és totalment gratuïta i no suposa cap tipus de desemborsament monetari.
Les inscripcions les han de realitzar els centres educatius, mitjançant un responsable del centre designat (normalment un dels professors d’anglès) que s’ encarregarà d’organitzar la Prova Local al seu centre.

DESTINATARIS DEL CONCURS:

El concurs s’adreça a tots els alumnes de qualsevol centre educatiu de l’ensenyament reglat amb seu a Catalunya (exceptuant els centres estrangers, la llengua d’ensenyament vehicular dels quals, sigui l’anglès):

NIVELL 1: alumnes de 5è de Primària
NIVELL 2: alumnes de 6è de Primària
NIVELL 3: alumnes de 1r d’ESO
NIVELL 4: alumnes de 2n d’ESO
NIVELL 5: alumnes de 3r d’ESO
NIVELL 6: alumnes de 4rt d’ESO
NIVELL 7: alumnes de 1r de BATXILLERAT o Grau Mitjà de Cicles Formatius
NIVELL 8: alumnes de 2n de BATXILLERAT o Grau Superior de Cicles Formatius

PARTICIPANTS PROVINENTS DELS CENTRES DE FORMACIÓ D’ADULTS:
Addicionalment poden participar alumnes dels Centres de Formació d’Adults dependents de la Generalitat de Catalunya amb una edat compresa entre els 18 i 60 anys. Els alumnes concursants de les escoles d’adults participaran amb una prova específica, en base al seu nivell d’anglès:

NIVELL 9: alumnes nivell  Anglès Inicial (A1+)
NIVELL 10: alumnes nivell Anglès Intermedi (A2/B1)

CONDICIONS DE PARTICIPACIÓ:

Els concursants que no tinguin l’anglès com a llengua d’origen o familiar sumaran un 20% més de puntuació global en la fase local, territorial i final del concurs, respecte als concursants el parentiu dels quals inclogui el pare o mare d’origen de parla anglesa, i/o que estudiïn en un centre educatiu bilingüe català/ anglès, que no gaudiran d’aquesta puntuació complementària. Tampoc sumaran el 20% de puntuació addicional els concursants provinents de centres que tinguin en total 8 o més hores setmanals de formació d’anglès curricular i/o formació en anglès CLIL/AICLE a dins dels seus programes d’estudi. Finalment tampoc gaudiran del 20% de puntuació addicional l’alumnat escolaritzat en centres educatius estrangers de parla anglesa durant els darrers 3 anys escolars

DATES D’INSCRIPCIÓ I DE LES PROVES:

• 10 de novembre de 201615 de gener de 2017: Inscripció de centres que vulguin participar, amb el formulari de registre.
  • 12 de gener – 15 de febrer de 2017: Termini per descarregar i poder realitzar la Prova de la Fase Local a dins dels mateixos centres educatius.
  • Fins el dia 20 de febrer de 2017: Termini per inscriure els finalistes del centre a la Prova de la Fase Territorial.
  • Dissabte 25 de febrer a les 12 hores: realització de la Prova de la Fase Territorial als espais i horaris que s’indiquin.
  • A partir del 3 d’abril: publicació al web del concurs dels guanyadors de la prova territorial que passen a la gran final absoluta.
  • Fins el dia 15 d’abril, comunicació de baixes o renúncies de participació en la fase final.
  • Dissabte 29 d’abril: Realització de la Prova Fase Final Absoluta.
  • A partir del dia 12 de maig, publicació de classificacions finals del concurs.
  • Divendres 19 de maig, per la tarda: cerimònia de lliurament de diplomes i premis.

Totes les inscripcions i la informació adreçada i rebuda dels centres inscrits es farà per aquesta web i per via telemàtica. Només davant de qualsevol problema de comunicació on line, la inscripció es podrà comunicar a través de email, si escau. Les consultes s’enviaran a info@the-fonix.org

• Per temes pedagògics: LynnDurrant, responsable pedagógica
  • Per temes organitzatius: Miquel Puig, responsable d’organització

Per a les fases territorial i final, s’establirà una seu que es comunicarà a la web amb la suficient antelació.

Tots els concursants representants dels centres educatius a la Fase Territorial del concurs i els seus mestres i professors, rebran un diploma acreditatiu de participant, descarregable per la intranet.

Per als concursants finalistes i guanyadors i per als centres amb concursants a la prova final, s’establirà un sistema de premis (veure apartat bases punt 7) i un sorteig (punt 8 de les bases).

La informació completa del funcionament del concurs es troba a les bases.