El llibre

Sinopsis

Al poble de Tort, on no hi ha res recte, i arriben en Tobies i el vell Cornèlius, per instal·lar-se a la Casa Estreta, i muntar un rebost d’impossibles. Una botiga molt particular on només es bescanvien emocions i sentiments; un lloc on deixes allò que et sobra i, a canvi, agafes allò que et falta.

Quina bona idea, oi!?

Doncs les coses no són tant senzilles… i al poble dels guerxos – tal com s’anomenen els habitants de Tort- on hi viuen tot de personatges ben estrafolaris, les coses s’arriben a complicar molt. La gent és desconfiada i es deixa endur per l’ambició i quan en Cornèlius marxa per resoldre un assumpte pendent fora del poble, el rebost és assaltat i tothom se serveix sense mesura de tot el que hi ha allà. En Tobies i l’amiga que ha fet al poble hauran d’intentar controlar la gent i buscar una solució per endreçar tot aquest embolic, fins que en Cornèlius torni.

Què diu la crítica sobre l’obra:
Teresa Duran a Faristol

Premi Josep M. Folch i Torres 2009. En un poble de muntanya que no té un pam de pla hi arriba un carro menat per un home gran i un vailet. El carro du un estrany i recargolat carregament, destinat a omplir un misteriós rebost d’impossibles. Qui vulgui saber què vol dir això, estarà exactament en la mateixa situació que els habitants d’aquell poble. I no li quedarà altre remei que llegir aquesta novel·la tan ben tramada on a cada capítol es clou una intriga i en comença una altra, tot i que el final de l’aventura es tanca d’una manera menys lluïda que la resta. Carles Sala sap mantenir el to adient per adreçar-se als joves lectors i oferir-los un interessant relat fantàstic, amb personatges ben caracteritzats i travats, que deuen molt a una certa tradició costumista per una banda i al simbolisme popular per l’altra. Cal remarcar-hi també tant les il·lustracions d’Andrada, força adients per ambientar la història, com l’acurada edició del llibre.

Recursos sobre l’obra:

| El Gust per la lectura 2015-2016: guia didàctica |

| El Gust per la lectura 2015-2016: quadern de l’alumne |