IV Jornades escolars d’atletisme a Sant Vicenç dels Horts

Des de la posada en funcionament el curs 2007-2008, coincidint amb la implantació del Pla Educatiu d’Entorn, es porten a terme aquests jornades escolars d’atletisme. És una activitat de foment de la pràctica esportiva que ha anat creixent i consolidant-se.

Té com a objectius el foment de la pràctica esportiva i l’activitat física en general, així com  la millora de la convivència i la cohesió social.

L’assoliment d’aquests objectius plantejats es pot valorar per l’altíssim grau de participació dels alumnes, mestres, pares i mares, dinamitzadors esportius voluntaris, tècnics municipals de la regidoria d’educació i de l’IME i empreses col·laboradores.

Durant els dies 27, 28 i 29 d’abril 1.615 alumnes de primària, des de cicle inicial fins a cicle superior, de les 9 escoles d’educació infantil i primària de la nostra ciutat, participen en les diferents proves d’atletisme que estan previstes: resistència, tanques, relleus, velocitat, salt de llargada, llançament de pes, cursa amb cadira de rodes i llançament de javelina.

Els alumnes i les alumnes no han de competir, participen i gaudeixen d’una jornada esportiva a l’aire lliure que els ajuda a reforçar  valors lligats a l’esportivitat i a conviure amb alumnes d’altres centres.

És una activitat molt consolidada en els centres educatius amb un alt nivell d’implicació dels mestres i les mestre d’educació física. Fan un treball molt important de sensibilització dels alumnes i de la resta del claustre pel que fa a la importància de la pràctica esportiva en l’educació dels alumnes en les diferents etapes de creixement.

La iniciativa va partir d’aquests i aquestes professionals els quals, conjuntament amb tècnics municipals d’Educació i Esports (IME) programen i organitzen l’activitat.

Tot plegat seria molt difícil de tirar endavant si no fos per la cada cop més gran participació i implicació dels pares i mares en el desenvolupament de l’activitat. Més de 20 voluntaris contribueixen al bon funcionament de les estacions en les que s’organitzen les diferents proves.

També comptem des de fa un parell de cursos amb la col·laboració d’alumnes dels diferents instituts de la ciutat que porten a terme en el seu centre funcions de dinamitzadors/es esportius/es en el marc del Pla català “Esport a l’escola”.

Cal fer esment  a la prova introduïda el curs passat, la cursa amb cadira de rodes, que pretén sensibilitzar els nens i nenes sobre les dificultats amb les que es troben els seus iguals quan tenen dèficits de mobilitat i les possibilitats de participació en activitats físiques malgrat els hàndicaps.

Des de l’organització s’agraeix la col·laboració de l’empresa CAPRABO, que per aquesta edició ha aportat sucs de fruites per als alumnes participants