ADOCTRINEM? Per una educació crítica i democràtica [Jornada MUCE]

La nova ofensiva partidista que estem patint sobre l’educació ha arribat a l’extrem de portar algunes persones docents davant dels jutges. A més, ha afectat la convivència de diferents centres de forma que, algunes famílies, s’han permès amenaçar mestres i, fins i tot, alguns s’han vist desautoritzats.

Som conscients que, aquest ambient, pot arribar a estendre’s si no fem les coses bé.
Quin paper han de jugar els docents? Què poden fer les AMPA? Què cal exigir a les administracions? Els alumnes hi tenen alguna cosa a dir? Si no s’aborda un tema perquè una família no ho vol, es vulnera els drets dels altres alumnes?

Ara bé, per fer la seva feina les persones que es dediquen a la docència han de poder treballar amb tranquil·litat i sense censura. Per una educació crítica, en els centres hem de poder parlar de tot. Parlar de tot en les condicions adequades i, sempre, des del respecte.

Que els docents puguin exercir de docents, i les mares i pares puguin exercir com a mares i pares.

Perquè la realitat sempre és plena de matisos.

El MUCE organitza aquesta jornada amb l’objectiu d’explorar vies per defensar la pluralitat, l’esperit crític i el funcionament democràtic dels nostres centres. I evidentment, donar eines a docents i famílies per a respondre a la situació actual.

Objectius

En aquesta jornada es debatrà i reflexionarà sobre quines estratègies desenvolupen els centres educatius per fomentar l’educació amb sentit crític, democràtic, plural i respectuós … Com es continua treballant i posant per damunt els valors de llibertat, convivència, diàleg, respecte, esperit crític i democràcia de l’escola i del nostre sistema educatiu. Com es protegeixen d’aquests atacs als alumnes, docents i al conjunt de l’escola catalana…

Presentació

Compromís ètic del professorat
David Altimir, mestre i membre de l’AM Rosa Sensat

L’ensenyament/aprenentatge de les ciències socials com instrument de reflexió
Joan Pagès Blanch, catedràtic de la Facultat de Ciències de l’Educació, UAB

La convivència a les aules en temps de crisi
Jaume Trilla Bernet, catedràtic de la Facultat d’Educació, UB

Visió jurídica
Lidon Gasull Figueras, advocada

Debat obert i conjunt

Conclusions finals: Organitzacions d’estudiants

DATA I LLOC

Seu Associació de Mestres Rosa Sensat, Avinguda Dressanes 3. Barcelona (metro Dressanes).
Dissabte dia 3 de març. De 10h fins les 13.30h.

INSCRIPCIONS

Formulari d’inscripció