Indicadors OCDE sobre Educació

Premeu sobre l'ítem per accedir a altres indicadors.
 

El projecte educatiu ‘Servim-nos com a casa’ transforma els menjadors escolars en espais per adquirir bons hàbits alimentaris i d’autonomia

servimnoscomacasa

El projecte educatiu Servim-nos com a casa neix per ajudar a transformar els menjadors escolars en una escola de salut en què s’adquireixen bons hàbits alimentaris. La iniciativa, implantada en fase de proves, per l’empresa 7 i TRIA a trenta escoles de Catalunya des del curs passat, continua creixent a noves escoles aquest curs 2016-2017.

Servim-nos com a casa és un projecte educatiu que es fonamenta en el fet que els nens i nenes se serveixen a si mateixos o entre ells en l’espai de menjador escolar. Aquest hàbit potencia el procés de creixement i adquisició d’autonomia dels infants en el moment de l’àpat creant un espai d’aprenentatge, convivència i participació on els nens i nenes són els actors principals de l’acció educativa. La proposta cerca un menjador més participatiu on en l’actualitat 7.000 nens i nenes de Catalunya, a més de gestionar el seu temps de lleure, són actius en la gestió del seu àpat diari. A la demarcació del Servei Educatiu Baix Llobregat-6 hi participen les escoles Jacint Verdaguer (Pallejà) i Puig d’Agulles (Corbera de Llobregat). Llegeix més»

Els alumnes de 4t d’ESO de Salesians de Sant Vicenç dels Horts guanyen el Schools Song Contest 2017

El 17 de maig, els alumnes de música de 4t d’ESO de l’Escola Salesians de Sant Vicenç dels Horts, sota el nom de SANVISQUAD van defensar en públic la seva genial versió de la cançó “Hey, Soul Sister” que van rebatejat amb el nom “We’re so sorry” en el concurs Schools Song Contest. I han guanyat!

Una de les novetats d’aquest curs, que ha portat força feina als alumnes de la matèria específica de música de 4t d’ESO, ha estat la seva participació a un concurs on l’anglès i la qualitat artística van de la mà. Es tracta de l’Schools Song Contest. Llegeix més»

La @gencat i @Twitter publiquen unes pautes per a institucions públiques a partir de l’experiència del @govern

20170512-Manual-dels-governs-a-Twitter-cat.jpg_200228459

La publicació ha estat elaborada per la Generalitat de Catalunya amb el suport de Twitter amb l’objectiu d’aportar tècniques i idees a institucions de govern i organitzacions  públiques i actuar d’una manera coherent i efectiva en aquesta xarxa social.

Llegeix més»

Eulàlia Canal parla de la feina d’escriptora amb els alumnes de 5è de Sant Vicenç dels Horts

Durant el curs 2016-2017, els alumnes de 5è de totes les escoles de Sant Vicenç dels Horts han llegit la novel·la d’Eulàlia Canal Un petó de mandarina.
Aquesta activitat de lectura s’emmarca dins el Projecte d’Àmbit Comunitari d’Impuls a la Lectura que coordina el Servei Educatiu… Llegeix més»

La «Ronda de clàssics de la literatura» de l’Escola Pompeu Fabra

pompeufabra3A la nostra demarcació està força consolidada la «Ronda de Llibres». Des del curs 2011-2012, els quarts nivells de l’Educació primària per una banda i, per l’altra, els primers nivells de l’Educació secundària, tenen sengles trobades presencials o virtuals per contrastar – en grups  classe – el grau de coneixement de determinades obres literàries.

Però en aquest cas, l’experiència que se us apropa és la de l’Escola Pompeu Fabra de Vallirana que, a tall intern, organitza una ronda de literatura clàssica entre els cinquè i sisè nivells d’educació primària. Aquesta ronda de clàssics, permetrà a partir de la segona edició (quan l’actual cinquè faci sisè i s’incorporin noves obres literàries a les quatre actuals) que tot l’alumnat que en acabar l’educació primària en el Pompeu Fabra, hagi llegit un mínim de vuit títols d’escriptors de renom universal. Llegeix més»