Segona edició de l’@edubarometre de “Per l’educació responc”

El proper dia 1 de març llancem la 2a edició de l’Edubaròmetre de Per l’educació responc, l’enquesta que vol saber com viuen l’escola pares, mares i mestres perquè es tingui en compte a l’hora d’afrontar els nous reptes educatius en un moment de canvis com l’actual. Llegeix més»

TREVA Una manera de viure l’escola

L’Escola Nova de Cervelló comparteix la seva experiència com a centre TREVA a la Jornada XicBaix

Dilluns 19 de febrer a la tarda l’Escola Nova va compartir l’experiència del TREVA en el Projecte XicBaix amb d’altres mestres. Mes informació al web

Llegeix més»

B-resol, una app per lluitar contra l’assetjament escolar

Setanta-cinc instituts de la demarcació de Barcelona disposaran d’una llicència d’ús d’aquesta aplicació mòbil, que facilita que els joves, tant les víctimes com els observadors, puguin alertar al centre educatiu sobre situacions de bullying, ciberbullying, assetjament, trastorns alimentaris i qualsevol altre conflicte que afecta especialment al col·lectiu d’adolescents. La tecnologia mòbil permet que l’alumnat avisi de situacions de perill de manera immediata, segura i des de qualsevol lloc i moment.

Aquesta iniciativa, forma part d’un programa pilot que impulsa la corporació de manera consensuada amb el Departament d’Ensenyament, per oferir a l’alumnat d’ESO eines i recursos que lluitin contra conflictes que afecten a la salut i l’estat emocional dels joves que se’n veuen afectats, i que en dificulta el rendiment educatiu i posa en risc la convivència als centres escolars.

El dispositiu B-resol ja compta amb una experiència d’èxit a més d’un centenar d’instituts públics catalans que, durant els curs passat, es van adherir al programa d’innovació educativa #aquiproubullying, i el van utilitzar a través de les llicències adquirides del Departament d’Ensenyament de la Generalitat. Llegeix més»

L’educació literària als 0-6 anys.

La necessitat de renovar les bases metodològiques i didàctiques que facilitin una millora en l’educació literària dels infants, ha fet que, des de diferents àmbits, s’iniciés un procés de reflexió que de mica en mica va donant els seus fruits. L’educació infantil ha centrat l’atenció de dues publicacions força diferents en el contingut però que es complementen. La primera és una obra col·lectiva publicada per Rosa Sensat que reflexiona de manera global sobre l’educació literària a infantil, i la segona, publicada per Graó, versa sobre l’ús dels contes tradicionals per acompanyar les emocions.

Ambdues tenen en comú que parteixen de la idea que l’experiència literària a infantil té una connotació vivencial i que el conte n’ha de ser la base.
Llegeix més»

«Viajando entre letras»

Els alumnes de 2n d’ESO de l’Institut de Torrelles de Llobregat presentaran el llibre «Viajando entre letras» a la Biblioteca Pompeu Fabra de la mateixa població. Serà el dia 20 de febrer a les 18:00.

«Viajando entre letras» és una antologia de textos narratius que té el seu origen en la proposta de la professora Sandra Pino de llengua i literatura castellana de treballar la competència escrita i l’ortografia.

El grau d’acceptació per part de l’alumnat va ser tan gran que la proposta esdevingué un projecte d’escriptura creativa el resultat del qual és un llibre que recull narracions de tota mena i de temàtica variada: romàntiques, diaris d’adolescents, herois i antiherois, bèl·liques, sobre xarxes socials, drogues i violència, de misteri o protagonitzades per criatures fantàstiques.

Van ser els propis alumnes qui, en iniciar el projecte, van escollir el gènere narratiu, els personatges, el temps i la veu narrativa, que donaria forma als seus relats.
Llegeix més»

El Museu de les Matemàtiques de Catalunya presenta #Leonardome

Leonardome és un nou recurs pedagògic innovador inspirat en les cúpules ideades per Leonardo da Vinci.

Impulsat pel Museu de les Matemàtiques de Catalunya, el recurs va dirigit a centres educatius de primària i secundària i permet treballar a classe àrees de coneixement transversals com les matemàtiques, la tecnologial’art i la història. Amb Leonardome també es desenvolupen les competències bàsiques d’aprenentatge.

Llegeix més»

Els 7 micro-documentals de “Memòria de Paisatge”, creats per joves i gent gran del Baix Llobregat, ja es poden veure a OrgulldeBaix.cat

Els treballs de “Memòria de Paisatge” ja es poden veure en línia a la web interactiva d’”Orgull de Baix”. Un total de 7 micro-documentals de 3 minuts que han sorgit de la creació col·laborativa entre 16 joves adolescents, estudiants d’ESO, i 10 persones grans de més de 65 anys, procedents de diverses ciutats de la comarca del Baix Llobregat.

MINI MAXI DOCS, MINI MAXI ARTISTES

Es diuen Manel, Laura, Maria Antonia, Marc, Laia, Roger, Kevin, Josep, Gal·la, Jaume, Judit i Nerea. Llegeix més»

16F: Propera Assemblea @Desmilitaritzem l’Educació

Davant dels persistents senyals de militarització de diversos espais socials i educatius, i davant la imminent presència de l’exèrcit en el proper Saló de l’Ensenyament us convidem a participar de la propera assemblea de Desmilitaritzem l’Educació, que tindrà lloc el proper divendres 16 de febrer a la seu de la USTEC, Ronda de la Universitat, 29, a les 18:00h.

L’ordre del dia serà el següent, podeu fer aportacions:

  1. Posada al dia de reunions i activitats. Reunió amb la Marta Vilalta i Miquel Angel Essomba
  2. Preparació accions del Saló de l’Ensenyament de Barcelona i repartiment de tasques.
  3. Preparació de Roda de premsa prèvia al Saló.
  4. Altres

Llegeix més»

Presentació dintre de l’espai XICBAIX de «TREVA, una manera de viure a l’escola. Tècniques de Relaxació Vivencials a l´Aula»

El Programa TREVA (Tècniques de Relaxació Vivencial Aplicades a l’Aula) és una proposta d’intervenció pedagògica. La seva missió és portar a les aules la RELAXACIÓ i la MEDITACIÓ des de la senzillesa i el rigor científic.

Les TREVA són tècniques per a viure l´Aquí i l´Ara. A l´escola les desenvolupem en diferents moments del dia, tant alumnes, com mestres, com famílies. Ens ajuden a trobar la tranquil·litat, a tornar a la calma, a estar en el present i a prendre consciència del nostre cos. Per a nosaltres és una manera de viure l´escola des de la consciència corporal.

Llegeix més»