Una Guia d’Aprenentatge servei i tecnologies digitals

L’objectiu de la guia Aprenentatge servei i tecnologies digitals, que ha escrit Anna Escofet i publica el Centre Promotor de l’ApS, planteja com les tecnologies digitals poden facilitar el desenvolupament de projectes d’ApS i la millora de les evidències d’aprenentatge i de servei.

Per tal d’aconseguir aquest objectiu es presenten diferents tecnologies a l’abast dels educadors en projectes d’aprenentatge servei, agrupades segons el propòsit pel qual poden ser usades: comunicació, cerca d’informació, creació de continguts, col·laboració i reflexió. I es subratlla el fet que allò més important quan ens plantegem introduir les tecnologies digitals en un projecte d’aprenentatge servei és que la tecnologia sempre s’ha de posar al servei del projecte educatiu, donant resposta als objectius i a les necessitats dels usuaris -tant els estudiants com els destinataris del servei. Llegeix més»

L’Institut de Torrelles de Llobregat fa una campanya per a la prevenció del bullying, el sexting i el grooming

Els alumnes de 2n d’ESO de l’Institut de Torrelles de Llobregat, al llarg del curs 2017-2108 han fet un projecte per a la prevenció del bullying, el sexting i el grooming. Entre les diferents accions de la campanya que han dut a terme destaquen l’elaboració de tríptics, pòsters i anuncis, alguns de molta qualitat.

Llegeix més»

Projectes d’innovació educativa comunitària

La Fundació Jaume Bofill té entre els seus projectes més destacats la Crida Comunitats que eduquen. Educació 360.

Aquesta crida té com a principal objectiu detectar iniciatives comunitàries que apostin pel treball i lideratge col·laboratiu entre diversos actors (escoles, famílies, ONG, museus, biblioteques, xarxes, centres de salut, entitats de lleure, universitats…) i que ofereixin oportunitats educatives d’aprenentatge i desenvolupament als infants i joves.

Llegeix més»

Anàlisi de les ciències socials des d’una perspectiva de Pau

Conscients de la importància dels valors als llibres de text, diverses institucions de promoció de l’educació en valors, entre les quals el Consorci d’Educació de Barcelona, l’Institut Municipal d’Educació de Barcelona, la Direcció General de Justícia Global de l’Ajuntament de Barcelona, l’Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament, l’Escola… Llegeix més»

@KalandrakaEdit publica dues obres mestres

Entre les darreres novetats que ha publicat l’editorial Kalandraka hi ha dues obres mestres de dos clàssics contemporanis d’estils molt diferents. Una és la recuperació d’un àlbum de 1960 de Leo Lionni, Pam a pam, i l’altra és la darrera obra publicada per Roberto Innocenti, El meu vaixell.

Pam a pam va ser el primer llibre de faules que publicà Leo Lionni. És una història protagonitzada per una petita eruga que amb astúcia i intel·ligència aconsegueix sortir airosa de les dificultats que se li plantegen quan entra en un bosc ple d’ocells.

Llegeix més»

Aula Dial, premi CAC a l’escola en la categoria de «Treballs de ràdio»

Aula dial , el programa de Ràdio Sant Vicenç que converteix els alumnes vicentins en periodistes, ha guanyat el Premi el CAC a l’escola a la categoria de ràdio. Ha estat en la XV edició dels premis que atorga el Consell de l’Audiovisual de Catalunya, que per primer cop han incorporat treballs de ràdio.
Llegeix més»

Podeu veure el reportatge de l’espectacle del dia 23 de maig de 2018. Cliqueu sobre la imatge.

L’Escola Sant Jordi ha guanyat la #rondadellibres 2018 (Edició educació primària)

La Ronda de Llibres 2018 va celebrar la seva gran final. Va comptar amb la participació de les classes:

  • 4t Escola El Corb (Corbera de Llobregat)
  • 4t B Escola La Garalda (Pallejà)
  • 4t A Escola Sant Jordi (Sant Vicenç dels Horts)

Llegeix més»

Tarda de contes amazics a l’escola Joan Juncadella

Els alumnes més petits de l’escola Joan Juncadella, de Sant Vicenç dels Horts, aquesta setmana han pogut escoltar contes tradicionals de les cultures d’origen d’algunes de les famílies de la comunitat escolar. La tarda del dijous, dia 17, l’Abdullah va explicar en català dues faules de la literatura oral amaziga: El gat i el ratolí i El xacal i l’eriçó. Els infants van poder aprendre els noms d’aquests animals en amazic.

Aquesta activitat es va portar a terme gràcies a la Casa Amaziga de Catalunya, en la seva voluntat de donar a conèixer i difondre la seva cultura en el nostre territori.

Arriba la versió local de «l’Edubaròmetre: Per l’educació responc» a Sant Vicenç dels Horts

Per l’educació responc, és la primera enquesta que pregunta a famílies i docents sobre les seves necessitats, expectatives i visions sobre l’educació dels seus fills i filles, dels seus alumnes, del seu centre i sobre com ha de ser l’educació del país. En el moment actual de canvis en l’educació, cal obrir i ampliar el debat, incorporant la pluralitat i riquesa de visions dels principals actors educatius.

Llegeix més»