Guia per a l’elaboració de projectes en un centre educatiu. Exemples d’indicadors d’avaluació.

Els centres educatius, en el marc de l’autonomia de centre, disposen d’unes eines organitzatives i de gestió que han de permetre posar en pràctica el Projecte Educatiu del Centre (PEC) per tal de contribuir als objectius marcats en el sistema educatiu català, que són l’èxit escolar i l’excel·lència educativa en un marc d’escola inclusiva. Per desenvolupar les línies del PEC, els centres dissenyen diferents projectes concebuts com un conjunt d’activitats, planificades com un procés, interrelacionades i coordinades entre si que es porten a terme per satisfer una necessitat o un problema.

Publicació digital realitzada pel grup de treball d’Avaluació de la Formació (AFO) de l’Institut de Ciències de l’Educació de la Universitat de Barcelona, elaborada per Carme Albadalejo, M. Dolors Bosch, Mercè Martínez, Urbano Martínez, José Palos i Belinda Siles.

Llegeix més»

Hem rebut de… @KalandrakaEdit

Aquest inici de curs la biblioteca del Servei Educatiu Baix Llobregat-6 ha rebut unes interessants novetats de l’editorial Kalandraka. Hi destaquen dos nous títols de la col·lecció 7 llegües, l’adaptació del conte popular rus La casa de la mosca fosca i la recuperació d’un… Llegeix més»

«Maus. Relat d’un supervivent», l’exposició

L’exposició itinerant MAUS, relat d’un supervivent és una activitat de col·laboració entre la biblioteca pública i la biblioteca escolar en el marc del programa biblioteca escolar “puntedu” proposada pel Departament de Cultura i pel Departament d’Ensenyament.
L’exposició tracta sobre el reconegut còmic d’Art Spiegelman, el qual… Llegeix més»

Constitució de la Xarxa de Competències Bàsiques de la demarcació del Servei Educatiu Baix Llobregat-6

El dijous 19 d’octubre es va constituir la Xarxa de Competències Bàsiques de la demarcació del Servei Educatiu Baix Llobregat-6, junt amb el grup de la Xarxa Territorial de Castelldefels, Garraf i Martorell, a la seu del SE del Baix Llobregat-7.

El tema d’enguany és el Treball per Projectes: Aprenentatge Autèntic. A l’Espai Compartim, l’INS Montserrat Colomer de Sant Esteve Sesrovires va presentar la seva experiència com a Centre de la Xarxa 2.0 amb una conferència Com Iniciar un Projecte. A continuació us presentem el vídeo de la presentació (segmentat en tres parts) i després un seguit de tuits sota el hastag #xcbt8 que són un recull d’algunes de les idees força tractades a la sessió de treball. Llegeix més»

Setmana de l’Escolta Activa a l’Escola Nova de Cervelló.

Fòrum l’Àlbum a l’aula

Àlbum Barcelona és una iniciativa destinada a donar visibilitat i rellevància social a l’àlbum i·lustrat amb propostes que volem desenvolupar conjuntament amb llibreters, biblioteques i escoles. Perquè pensem que l’àlbum és imprescindible per construir una societat amb esperit lliure i literari.
Aquesta… Llegeix més»

Accions formatives per a mares i pares d’alumnat de Sant Vicenç dels Horts. Curs 2017-2018.

Diverses institucions i entitats de Sant Vicenç dels Horts, planifiquen conjuntament un seguit d’accions formatives adreçades a les mares i pares de l’alumnat tant d’educació infantil, com d’educació primària i educació secundària.

Les accions tant poden anar adreçades a la mainada amb la presència, això sí, dels pares; com altres adreçades directament als parents per complementar possibles dubtes relacionats amb l’etapa de desenvolupament dels seus fills. El programa que presentem correspon al primer trimestre del curs 2017-2018. Llegeix més»

Inscripcions obertes per formació STEM per a professorat de primària i secundària

L’àmbit CTEM o STEM per les seves sigles en anglès engloba les àrees disciplinars de les Ciències, la Tecnologia, la Enginyeria i la Matemàtica. Essent cada vegada més present en els currículums internacionals (p. ex els NGSS dels EUA) i en les polítiques del país (Pla STEMCat), la perspectiva d’integrar i reforçar l’ensenyament de les àrees científic-tecnològiques es considera una eina crucial per dos motius. D’una banda, enriquir la cultura científic-tecnològica i dotar de pensament crític als nostres estudiants, ciutadans presents i futurs, en un món on la ciència i la tecnologia cada vegada tenen més impacte en les seves vides i el seu entorn. Llegeix més»