Constitució de la Xarxa de Competències Bàsiques de la demarcació del Servei Educatiu Baix Llobregat-6

El dijous 19 d’octubre es va constituir la Xarxa de Competències Bàsiques de la demarcació del Servei Educatiu Baix Llobregat-6, junt amb el grup de la Xarxa Territorial de Castelldefels, Garraf i Martorell, a la seu del SE del Baix Llobregat-7.

El tema d’enguany és el Treball per Projectes: Aprenentatge Autèntic. A l’Espai Compartim, l’INS Montserrat Colomer de Sant Esteve Sesrovires va presentar la seva experiència com a Centre de la Xarxa 2.0 amb una conferència Com Iniciar un Projecte. A continuació us presentem el vídeo de la presentació (segmentat en tres parts) i després un seguit de tuits sota el hastag #xcbt8 que són un recull d’algunes de les idees força tractades a la sessió de treball. Llegeix més»

Setmana de l’Escolta Activa a l’Escola Nova de Cervelló.

Fòrum l’Àlbum a l’aula

Àlbum Barcelona és una iniciativa destinada a donar visibilitat i rellevància social a l’àlbum i·lustrat amb propostes que volem desenvolupar conjuntament amb llibreters, biblioteques i escoles. Perquè pensem que l’àlbum és imprescindible per construir una societat amb esperit lliure i literari.
Aquesta… Llegeix més»

Accions formatives per a mares i pares d’alumnat de Sant Vicenç dels Horts. Curs 2017-2018.

Diverses institucions i entitats de Sant Vicenç dels Horts, planifiquen conjuntament un seguit d’accions formatives adreçades a les mares i pares de l’alumnat tant d’educació infantil, com d’educació primària i educació secundària.

Les accions tant poden anar adreçades a la mainada amb la presència, això sí, dels pares; com altres adreçades directament als parents per complementar possibles dubtes relacionats amb l’etapa de desenvolupament dels seus fills. El programa que presentem correspon al primer trimestre del curs 2017-2018. Llegeix més»

Inscripcions obertes per formació STEM per a professorat de primària i secundària

L’àmbit CTEM o STEM per les seves sigles en anglès engloba les àrees disciplinars de les Ciències, la Tecnologia, la Enginyeria i la Matemàtica. Essent cada vegada més present en els currículums internacionals (p. ex els NGSS dels EUA) i en les polítiques del país (Pla STEMCat), la perspectiva d’integrar i reforçar l’ensenyament de les àrees científic-tecnològiques es considera una eina crucial per dos motius. D’una banda, enriquir la cultura científic-tecnològica i dotar de pensament crític als nostres estudiants, ciutadans presents i futurs, en un món on la ciència i la tecnologia cada vegada tenen més impacte en les seves vides i el seu entorn. Llegeix més»

Recta final de l’any Bertrana

Més enllà de la seva vinculació familiar, Prudenci Bertrana i Compte (Tordera, 1867 — Barcelona, 1941) i la seva filla Aurora Bertrana i Salazar (Girona, 1892 — Berga, 1974) reflecteixen, de manera complementària, un enorme ventall d’aspectes de la cultura i la literatura catalanes del segle xx. El modernisme, la genuïnitat de la vida rural contraposada a l’ofec de la ciutat, la profusió de vocabulari extret de la parla viva i convertit en material literari, el binomi pintura-literatura, en Prudenci Bertrana; el cosmopolitisme, la literatura de viatges, la ruptura amb els motlles de gènere, el binomi música-literatura, en Aurora Bertrana són només alguns dels aspectes que la commemoració del cent-cinquantè aniversari del naixement del primer i el cent-vint-i-cinquè de la segona ens han de permetre explorar i aprofundir durant aquest Any Bertrana. Llegeix més»

A ACTE financen el teu projecte TIC aplicat a l’educació

Experiències digitals per a millorar l’educació

Per al curs 2017-2018 l’Associació Catalana per a la Telemàtica Educativa, cerca projectes per a portar a terme a l’aula. Seran activitats que proposin un ús innovador de les tecnologies digitals i busquin una millora significativa per a treballar el currículum.

  • Es facilitarà en préstec el material tecnològic d’aula mentre duri el projecte.
  • Pressupost a negociar segons projecte.
  • S’acceptaran propostes tot els curs fins exhaurir pressupost.
Emplena el formulari!

13 vides, infinites veus. Reflexions educatives des de l’escola de la Model

Aquest llibre és un recorregut en 13 relats que ens apropen a la realitat i al recorregut educatiu d’alumnes del Centre de Formació d’Adults Jacint Verdaguer, de la presó la Model. Aquest centre educatiu –que ha tancat les seves portes arran del tancament de la Model– ha estat guardonat amb el premi europeu Grundtvig Award Excellence in Adult Education de 2017 al millor projecte europeu Second Chance en l’àmbit de l’educació d’adults. Les escoles dels centres penitenciaris de Catalunya permeten que les persones que hi ha estat internes puguin continuar els seus estudis quan surten en llibertat, la qual cosa afavoreix la seva reinserció social.
Aquest llibre és el resultat d’un gran treball i un molt bon recurs pedagògic per als docents, que reflecteix la manera de treballar i d’entendre l’educació d’adults en centres penitenciaris. Llegeix més»