I2 / I3 – Àlbums il·lustrats per a cicle mitjà i cicle superior

i2albumsEl paper dels àlbums il·lustrats depassa amb escreix l’ús que se’n fa a les primeres edats. És per això que us presentem una selecció d’àlbums il•lustrats adreçats a alumnes de cicle mitjà i superior d’educació primària. Es tracta de dues maletes que presenten una interessant varietat de títols on es barregen alguns autors força coneguts entre els docents amb altres de menys coneguts, però no menys interessants.

A la primera maleta hi ha un predomini de títols que fan referència a continguts relacionats amb les ciències socials. Així per exemple ens trobem obres que tracten la guerra civil espanyola (El barret del milicià, Fill de rojo i Els tres tambors), la dictadura franquista (Frank. La increible historia de una dictadura olvidada), el nazisme i la segona guerra mundial (La història de l’Èrika, Rosa Blanca i Salva’t Elies),les migracions (El dia que la Saïda va arribar, La jardinera i Ziba vino en un barca). Dins aquest mateix bloc temàtic, podem afegir títols que tracten els conflictes en general (L’enemic o El deshielo), la repressió política (Mao i jo i La composición), el treball infantil (Los niños de la mina), el racisme (L’autobús de la Rosa), la por a la diferència (La isla) o el pas del temps (La casa).

A la segona hi ha un conjunt de títols amb temàtiques més variades. Àlbums de base literària (L’estrambòtic Petit Príncep o Els viatges de Marco Polo), sobre els diferents models familiars (Amb la Tango som tres), còmics (El apestoso hombre queso y otros cuentos maravillosamente estúpidos Bola de Greix), arquitectura (Juego de pistas en Volubilis) o de reflexió filosòfica (El túnelEl pato y la muerte)

D’alguns d’aquests títols (els marcats amb asterisc) en podeu trobar la proposta didàctica al dossier “Els il·lustrats: una descoberta, diverses veus”.

Els títols que s’inclouen a la maleta I2 / I3 – Àlbums il·lustrats per a cicle mitjà i cicle superior-A els podeu consultar aquí:

| Descarrega la llista |

Els títols que s’inclouen a la maleta I2 / I3 – Àlbums il·lustrats per a cicle mitjà i cicle superior-B els podeu consultar aquí:

| Descarrega la llista |