Thor, som una gran pinya

Hi ha nervis entre la població. Quins acudits la d’aquesta comissió: muntar un parc d’atraccions! Amb dos dies no es pot fer tanta feina. La Clara, la mestra, ho veu, la gent té raó, però cal fer-ho, els avis necessiten el Casal i si no enlluernen els polítics no donaran el permís d’habitatge ni la subvenció per reconstruir-lo. Quin desànim! Però una llumeta ronda pel seu cap, el “Torito”, com li diuen els companys, el fill del fuster, el nen més fort del poble i l’àvia Flora ho solucionaran!

─ I ara, què voleu? ─botzina la vella fetillera.

La Clara explica que cal fer casetes, tendals, muntar taules… Però tot ràpid. La dona rumia. Atina que ara cal algú expert en la fusta. Doncs, vinga cap a cal fuster. Abans de marxar agafa el llibre d’encanteris. Allí es troben al Torito que juga amb un martell de mànec petit que li ha agafat al seu pare.

─ Ja està! Torito no deixis el martell, i fica’l a dins d’aquesta olla bullint. ─diu l’avia.

La vella fa el conjur, les mans del nen aguanten sense dolor i en treure-les el martell és d’Uru el metall més potent i màgic que hi ha.

─ Ara correu a fer feina! Torito treballa amb el martell, t’ho farà tot i passa’l als fusters que piquin, que clavin, que encaixin, que fixin i sempre et retornarà.

Quatre hores i feina feta. El martell ha volat de mà en mà i ha fet tot el que se li ha demanat! Torito ets un crack!  El parc ja està muntat!

Lletra: Escola Santa Maria de Cervelló

Música: They Don’t Care About Us

Canten: Escola Santa Maria de Cervelló

Ballen:4t Escola Joan Juncadella

Tot són nervis,
només dos dies.
La comissió ha decidit,
hem de fer-ho ben lluit.
Els polítics no ho voldran
cap permís ens permetran
Vinga ànims
som una gran pinya.

un casal pels avis volem.

Tots com la mestra Clara ho veuen,
tots els del poble ho entenen,
als polítics cal enlluernar.

Juntem les mans de tots els del poble,
però ens falten hores,
no és pas un moble.
Ens farà falta un gran expert,
i el seu martell.

Ja ho tenim tot.
Tot està preparat
Materials apilonats
moltes ganes de pencar.

El Torito ens ha ajudat,
amb el martell ho estem muntant.
Vinga ànims,
som una gran pinya.

Ja està tot muntat,
amb el Torito ho hem clavat.
Heu vist que fort picava
I ja ho tenim acabat!