@AdaColau i @Krls Puigdemont a proposta de la @FaPaCcat fan campanya per incentivar les matriculacions a l’escola pública

El vídeo fet per la FaPaC, difós a través de les xarxes socials, recull el testimoni de diverses personalitats del món polític i cultural

La FaPaC qualifica de “fet històric” que per primer cop en democràcia els màxims càrrecs institucionals del país confiïn en l’escola pública per educar els seus fills. Critiquen la inacció del Departament d’Ensenyament en plena campanya de preinscripcions i diuen que aquest vídeo vol contribuir a “incrementar l’autoestima de les famílies” que confien en l’escola pública, “la de tots”.

“Confiem que aquesta situació marqui un abans i un després en la realitat d’aquest país”, afirma la presidenta de la Federació d’Associacions de Mares i Pares d’Alumnes (FaPaC), Montse Conejo, en presentar aquesta campanya als mitjans de comunicació. Per Conejo, que Colau i Puigdemont apostin per l’educació púbica “és un senyal de normalitat i de progrés democràtic”.

Tant el president de la Generalitat, Carles Puigdemont, com l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, surten en el vídeo elaborat per la FaPaC, elogiant la seva experiència personal a l’educació pública. “Jo he estudiat a l’escola pública”, explica Colau, “i ara que he estat mare […] no he tingut cap mena de dubte que volia que els meus fills estudiessin a l’escola pública”. També el president Puigdemont explica que porta les seves filles a l’escola pública, “a una gran escola” diu, on estan “educant ciutadans” i on estan “en molt bones mans”.

Per la FaPaC, qui hauria de fer aquest tipus de vídeo és el Departament d’Ensenyament, que “opta per inhibir-se en aquest camp”. “A l’Administració li ha faltat aquest impuls per l’escola pública”, diu Conejo, que insisteix a reclamar la necessitat de baixar les ràtios de les escoles públiques perquè creixi la confiança de les famílies a l’hora de fer-hi la preinscripció.

El vídeo també recull els testimonis del rector de la UPF, Jaume Casals; les actrius Mercè Sampietro i Cristina Brondo; el cantant Joan Pons, d'”El Petit de Cal Eril”; els actors David Bagés i Joan Valentí, i la infermera i escriptora Laila Karrouch.

Font: Betevé Marta Casals Torres @martacasalst