La formació del professorat. Curs 2012 -2013

La finalitat principal l’oferta formativa en general és donar resposta a les necessitats de formació permanent del professorat , perquè els centres puguin assolir els seus objectius de millora i de canvi en la tasca docent a tots els nivells: a l’aula, al centre i a l’entorn.

La formació és també un element per a la reflexió i el debat, que permet responsabilitzar-nos i comprometre’ns per donar resposta a l’alumnat de la societat del segle XXI.

L’oferta formativa del curs 2012-2013 que us presentem gira al voltant de dos eixos: el Pla de Formació de Zona amb les novetats que s’incorporen a la formació interna de centre i la formació telemàtica.

| Informacions generals |

Inscripció a les activitats del Pla de Formació de Zona

El Pla de Formació de Zona del Servei Educatiu Baix Llobregat-6 inclou activitats de coordinació intercentres i activitats de formació en centre que són de continuïtat, és a dir, recullen les propostes formatives d’aquells centres que en presentar la memòria formativa corresponent al curs 2011-2012 van manifestar la seva voluntat de continuar.

El període d’inscripció a les activitats del PFZ va del 19 al 30 de setembre de 2012.

La consulta de les adjudicacions s’activarà el 18 d’octubre.

| Accés al catàleg d’activitats del curs 2012-2013: aplicatiu d’inscripció |

Inscripció a les activitats de formació telemàtica

L’oferta de formació telemàtica del Departament d’Ensenyament per al curs 2012-2013 inclou una oferta variada de continguts: biblioteca escolar, tecnologies de la informació i la comunicació aplicades a l’ensenyament, llengua i cohesió social, coeducació, comunitats d’aprenentatge.

Abans de procedir a la inscripció és convenient llegir el requisits i criteris d’assignació de tota l’oferta d’activitats telemàtiques.

El període d’inscripció a les activitats telemàtiques va del 19 al 30 de setembre de 2012.

| Formularis d’inscripció a les activitats de formació telemàtica |

| Ateneu. Materials de formació telemàtica |

| Odissea. Entorn de formació temàtica |

Demanda de noves activitats de Formació Interna de Centre (FIC)

La formació interna de centre (FIC) recull la tradició de treball intern que els centres porten a terme des de fa molts anys. Té com a finalitat contribuir a l’actualització metodològica del professorat dels centres, donant valor a la seva experiència i saber, per afavorir l’increment de l’èxit educatiu de l’alumnat.

Com a primer punt de partida us recomanem el visionat d’aquest vídeo

Posteriorment, tindreu la informació bàsica per saber:

• Què vol promoure
  • Què ofereix
  • A qui s’adreça
  • Què requereix
  • Com se certifica
  • Com se sol·licita

Així mateix hi obtindreu informació sobre propostes formatives tipificades. Tota la info a un clic d’AQUÍ.

Guies dels diferents itineraris:

Competència Comunicativa. Educació infantil i primària

Competència Comunicativa. Educació Secundària

Competència Matemàtica. Educació infantil i primària

Competència Matemàtica. Educació Secundària

Per tramitar la demanda de  FIC (guiada) o FIC pròpia de centre heu d’emplenar AQUEST FORMULARI