Manifest de #DocentsPerLaRepública

Naixem com un moviment de base, de baix cap a dalt, on tenim cabuda tots els docents compromesos amb la consolidació de la República i que l’entenem com una necessitat del nostre poble en general i del col·lectiu docent en particular.

El compromís amb el país i amb l’educació dels infants i joves va implícit en la nostra professió; és una tasca que realitzem amb esforç, constància i rigor a cadascun dels centres on treballem, amb cadascun dels nostres grups, i amb cada família amb qui hem tingut el goig de compartir el fet educatiu, un fet educatiu que comença a casa, però que té un acompanyament decisiu a les escoles, als instituts, a les universitats i a tots els centres de formació.

Formem part d’una escola catalana plural i plurilingüe que acull infants de diversos orígens, cultures i tradicions. Tot això amb la voluntat d’ajudar-los a desenvolupar-se amb autonomia i plenitud dins una societat integrant i democràtica.

El nostre model lingüístic ha estat, i cal que continuï estant, al servei de l’educació com a mitjà fonamental d’aprenentatge, de participació en la vida quotidiana i d’enriquiment cultural.

Així doncs, Docents per la República manifestem el següent:

• Primer, que defensem el model d’escola catalana que ha ajudat decisivament a configurar la societat actual, cohesionada i que entén la seva diversitat com una riquesa.
  • Segon, que volem continuar contribuint a l’educació dels nostres joves tal com ho hem fet fins ara.
  • Tercer, volem continuar treballant per ensenyar als alumnes uns continguts, unes capacitats i uns valors sòlids i democràtics, tots ells dins del marc dels Drets dels Infants i dels Drets Humans.
  • Quart, volem que els nostres joves puguin desenvolupar al màxim les seves capacitats, que es trobin acollits a l’escola i que esdevinguin adults cívics, feliços i lliures.
  • I per últim, i donada la situació política actual, pensem que tot això és imprescindible fer-ho en el marc de la República Catalana; un nou Estat on tothom que defensi la democràcia, la diversitat i la llibertat serà benvingut.