Com podem organitzar el temps de lectura al centre? Quines són les lectures que podem utilitzar? Quines estratègies podem emprar?
Aquestes són algunes preguntes que es van intentar respondre a la sessió del seminari de caps d’estudi d’educació primària i de coordinacions pedagògiques d’educació secundària dels centres de la demarcació territorial del Servei Educatiu Baix Llobregat-6, que es dedicà a explicar la manera com un centre educatiu hauria d’entomar l’organització del seu temps de lectura.
Enllaços als quals es va fer referència:
Pla de Lectura de Centre
- Banc de Recursos. La lectura: font de plaer i de coneixement (espai amb models de Plans de Lectura institucionals i plans lectors editorials)
L’alumnat com a promotor de lectures (les recomanacions)
La discussió compartida.
- Els àlbums i els llibres il·lustrats. Una descoberta, diverses veus (Aplicació de la conversa literària d’Aidan Chambers als àlbums i llibres il·lustrats)
- Les tertúlies literàries dialògiques (Escola Mare de Déu del Rocío, Sant Vicenç dels Horts)
Els agrupaments.
- Padrins de lectura
- Padrins de lectura (experiència ApS de l’escola Sant Jordi, Sant Vicenç dels Horts)
- Els clubs de lectura (Mònica Badia i Escola La Riba)
- Els clubs de lectura (Joan Portell)
- Els clubs de lectura virtuals (Què llegeixes)
Els mediadors externs de lectura.
- Faristol
- Biblioteca infantil de Rosa Sensat. El Garbell
- GRETEL (UAB)
- CLER (Biblioteques de Girona)
- Banc de Recursos. La lectura: font de plaer i de coneixement
El paper dels pares.
Bibliografia citada:
CHAMBERS, Aidan. Dime. Los niños, la lectura y la conversación. México: Fondo de Cultura Económica, 2007 (Espacios para la lectura)
CHAMBERS, Aidan. El ambiente de lectura. México: Fondo de Cultura Económica, 2007 (Espacios para la lectura)
COLOMER, Teresa. Andar entre libros. La lectura literaria en la escuela. México: Fondo de Cultura Económica, 2005 (Espacios para la lectura)
LLUCH, Gemma; GIMÉNEZ, Llorenç; PORTELL, Joan. Més contes, per favor! Guia pràctica per a contar històries. Alzira: Bromera, 2014 (Didàctiques)
Retroenllaç: Espai i temps per llegir al centre (què,...