L’animació a la lectura és cosa de tothom

k1

A l’Escola Bressol Municipal L’Alegria es farà una sessió d’animació lectora adreçada a les educadores de les dues escoles bressol municipals de Sant Vicenç dels Horts (El Petit Mamut i L’Alegria).

Aquesta sessió anirà a càrrec de l’editorial Kalandraka i té com a objectius:

  • Donar a conèixer la riquesa dels àlbums il·lustrats.
  • Potenciar els espais de l’escola, la biblioteca i la llar com a espais de creació i imaginació.
  • Crear moments especials al costat de llibres.
  • Fomentar el gust per la lectura, d’imatges i de text.

El contingut serà el següent:

1. Petita introducció al projecte editorial de Kalandraka. Recorregut ràpid pels orígens de l’editorial, els nostres valors i objectius. La línia editorial de Kalandraka i les col·leccions que tenim en catàleg són el reflex d’aquest ideari.

2. Els primers contactes amb la literatura: del ventre matern als primers llibres. Els primers contactes del nadó amb la literatura comencen amb la tradició oral, les cançons de bressol, les moixaines i la veu omnipresent de la mare. Els primers llibres que toqui han de ser de materials especials (fusta, tela, cartró…), amb il·lustracions cuidades i que potenciïn els seu sentits (vista, oïda, tacte…). “Del bressol a la lluna” és la nostra col·lecció indicada per a nadons de 0 a 3 anys, llibres per a ser recitats o cantats. Cantarem plegats i oferirem propostes per treballar aquests i altres llibres per a nadons.

3. Introducció als àlbums il·lustrats i la seva importància per a la introducció en la lectura literària i plàstica. Trobar la definició d’àlbum il·lustrat és una tasca molt difícil que deixem per especialistes, però amb una mostra ben variada d’àlbums de Kalandraka intentarem trobar els factors comuns que els caracteritzen, els elements diferents que ens ajuden a treballar-los (paratextos, tipografies, formats…) i la gran riquesa de propostes plàstiques i literàries que se’n deriven d’ells. Els àlbums il·lustrats són una font inesgotable de creativitat i d’imaginació.

4. L’escola com un espai estratègic per a la recomanació de llibres. El paper primordial que haurien de desenvolupar els mestres en la nostra societat. Sou uns dels principals prescriptors dels infants i famílies, i dels motors per al foment de la lectura. Els llibres poden esdevenir nexes d’unió entre l’escola i la família a través de les Biblioteques, de les recomanacions entre els alumnes o pares, o de conèixer els projectes que se’n fan. Donarem consells per a l’animació lectora.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>