La consellera d’Ensenyament destaca la formació contínua dels docents com a exemple per als seus alumnes

tandemLa consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, ha destacat avui la importància de la formació dels docents com a model i exemple per als seus alumnes. Rigau ha afirmat que “davant les dificultats que vivim, els nens tenen dret a l’exemple d’un professorat que es forma i que comparteix una nova oportunitat”. Rigau ha fet aquestes declaracions durant la signatura, aquesta tarda, de dos nous convenis entre el Departament d’Ensenyament, la Fundació Catalunya-La Pedrera, la Universitat Autònoma de Barcelona i el Museu Nacional d’Art de Catalunya per a estendre el programa educatiu Escoles Tàndem. Es tracta d’un projecte que va néixer el curs 2011-2012 amb l’objectiu d’afavorir l’èxit escolar a partir de l’especialització en una matèria que vertebra el currículum del centre educatiu.

La titular d’Ensenyament proposa crear una xarxa d’Escoles Tàndem que ajudi a identificar els punts forts i febles del programa, i que permeti als centres educatius interactuar entre sí.
Irene Rigau proposa crear una xarxa d’Escoles Tàndem

Rigau ha afirmat: “Estic convençuda que amb aquest projecte aquestes escoles multiplicaran les oportunitats dels seus alumnes”.

El primer Tàndem del projecte és el format per l’Institut Rovira-Forns amb la Universitat Autònoma de Barcelona amb la finalitat de difondre coneixements científics, matemàtics i tecnològics.
L’entitat treballarà amb tres línies d’actuació: aprendre les ciències, les matemàtiques i la tecnologia; entendre el paper de les matemàtiques en la resolució de problemes, i avançar cap a la comprensió del món a partir de l’observació, l’anàlisi i la innovació sobre la realitat.
L’entintat pretén treballar per assolir progressivament un tractament interdisciplinari de grans temes de la ciència i la tecnologia del món actual. Per això, es treballarà no només dins l’aula, sinó també oferint formació al professorat.
El segon projecte el duran a terme l’escola pública Miquel Bleach amb el Museu Nacional d’Art de Catalunya. Aquest Tàndem vol augmentar la motivació i millorar el rendiment acadèmic dels alumnes i potenciar les seves competències relacionades amb el món de l’art. El motor del projecte serà la creació d’una exposició temporal al MNAC destinada al públic familiar i comissariada pels escolars participants en interacció amb els professionals del museu.
Aquestes escoles s’uneixen als projectes iniciats el 2011-2012 per l’Escola Poblenou amb l’Esmuc i l’Escola Jacint Verdaguer amb el Conservatori Municipal de Música de Barcelona –que tenien la música com a eix transversal–; i als del curs 2012-2013 a càrrec de l’IES Apel·les Mestres amb el Parc Científic de Barcelona i l’Escola Labouré amb la Fundació Tot Raval i l’Escola de Músics i JPC –que tenien com a objectiu fomentar la cultura científica i les arts musicals i escèniques, respectivament–.

Font: Web del Departament d'Ensenyament |Premsa|