La consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, ha destacat avui la importància de la formació dels docents com a model i exemple per als seus alumnes. Rigau ha afirmat que “davant les dificultats que vivim, els nens tenen dret a l’exemple d’un professorat que es forma i que comparteix una nova oportunitat”. Rigau ha fet aquestes declaracions durant la signatura, aquesta tarda, de dos nous convenis entre el Departament d’Ensenyament, la Fundació Catalunya-La Pedrera, la Universitat Autònoma de Barcelona i el Museu Nacional d’Art de Catalunya per a estendre el programa educatiu Escoles Tàndem. Es tracta d’un projecte que va néixer el curs 2011-2012 amb l’objectiu d’afavorir l’èxit escolar a partir de l’especialització en una matèria que vertebra el currículum del centre educatiu.
La titular d’Ensenyament proposa crear una xarxa d’Escoles Tàndem que ajudi a identificar els punts forts i febles del programa, i que permeti als centres educatius interactuar entre sí.
Rigau ha afirmat: “Estic convençuda que amb aquest projecte aquestes escoles multiplicaran les oportunitats dels seus alumnes”.
El primer Tàndem del projecte és el format per l’Institut Rovira-Forns amb la Universitat Autònoma de Barcelona amb la finalitat de difondre coneixements científics, matemàtics i tecnològics.
L’entitat treballarà amb tres línies d’actuació: aprendre les ciències, les matemàtiques i la tecnologia; entendre el paper de les matemàtiques en la resolució de problemes, i avançar cap a la comprensió del món a partir de l’observació, l’anàlisi i la innovació sobre la realitat.
L’entintat pretén treballar per assolir progressivament un tractament interdisciplinari de grans temes de la ciència i la tecnologia del món actual. Per això, es treballarà no només dins l’aula, sinó també oferint formació al professorat.
El segon projecte el duran a terme l’escola pública Miquel Bleach amb el Museu Nacional d’Art de Catalunya. Aquest Tàndem vol augmentar la motivació i millorar el rendiment acadèmic dels alumnes i potenciar les seves competències relacionades amb el món de l’art. El motor del projecte serà la creació d’una exposició temporal al MNAC destinada al públic familiar i comissariada pels escolars participants en interacció amb els professionals del museu.
Aquestes escoles s’uneixen als projectes iniciats el 2011-2012 per l’Escola Poblenou amb l’Esmuc i l’Escola Jacint Verdaguer amb el Conservatori Municipal de Música de Barcelona –que tenien la música com a eix transversal–; i als del curs 2012-2013 a càrrec de l’IES Apel·les Mestres amb el Parc Científic de Barcelona i l’Escola Labouré amb la Fundació Tot Raval i l’Escola de Músics i JPC –que tenien com a objectiu fomentar la cultura científica i les arts musicals i escèniques, respectivament–.
Us reenviem la informació que hem enviat als centres en relació als XI Jocs Florals Escolars de Catalunya.
Donat que el resultat de tot el procés, a nivell territorial, l'hem de comunicar a SC abans del 13/05/25, el calendari previst (encara no compartit amb els centres) serà el següent:
1. 04/04/24 a 24/04/24 (abans de les 14:00h) els centres us han de fer arribar les seves obres participants
2. 25/04/24 a 03/05/24 el vostre jurat haurà d'escollir les que passen a la final territorial.
3. 03/05/24 a 13/05/24 Els ST recullen (DRIVE) les obres finalistes de cada CRP i les comparteixen amb el jurat territorial per triar les obres que passaran a la fase final territorial.
4. Entre el 13/05/24 i el 24/05 es farà la final territorial a l'INS. Blume a partir de les 16:30h. La data us la confirmarem un cop la Blume ens comuniqui la disponibilitat de la sala.
5. 08/06/24 Acte de proclamació i lliurament dels guardons dels XI Jocs Florals Escolars de Catalunya (INEFC Catalunya, Barcelona).