I Congrés Internacional Barcelona Inclusiva 2014: “Orientació per a una Societat Inclusiva” (30/31 maig i 1 juny)

barcelonainclusivaEsdeveniment organitzat per ACPO (Associació Catalana de Psicopedagogia i Orientació) i per ACO (Associació Catalana d’Orientació Escolar i Professional). Amb el suport de la COPOE (Confederación Estatal de Psicopedagogía y Orientación).

Què vol ser Barcelona Inclusiva 2014? Un espai de trobada de professionals de l’orientació de Catalunya, Espanya, Europa i Amèrica llatina, procedents d’experiències formatives i professionals diverses, des del món de l’educació fins al món de l’ocupació; des dels que treballen amb la petita infància fins aquells que ajuden a donar continuïtat a la promoció de les persones en les successives etapes evolutives. La idea principal és la transversalitat: Escola, Treball i Entorn. L’Orientació per a una Societat Inclusiva com a paradigma, tot visualitzant el cicle vital com l’espai temporal on la tasca orientadora és fonamental des de diferents plantejaments teòrics i metodològics, però amb una mirada global coincident, que recull les aportacions de la psicopedagogia, la psicologia, la sociologia i la pedagogia.

Convidem a una reflexió col·lectiva que generi propostes alternatives a la societat, per tal de construir models inclusius per a tots. Des d’aquells que treballen amb els invisibles fins aquells que es fan invisibles per treballar.

Per obrir l’esdeveniment a la ciutat que  acull el Congrés, se celebrarà un pre-congrés que tindrà lloc el 28 i 29 de maig, de manera gratuïta, a l’espai Bonnemaison.

Objectius

Afavorir un marc interdisciplinari de reflexió i construcció de propostes per a una societat més inclusiva en totes les etapes del cicle vital de la persona.
Oferir espais de debat i de formació per compartir metodologies de treball en xarxa.
Facilitar als professionals de l’orientació una mirada diversa, global i transversal dels processos inclusius.
Donar a conèixer les últimes novetats sobre bones pràctiques inclusives en els àmbits d’intervenció social, educatiu, laboral i professional.

Destinataris

A professionals de l’orientació i interessats en aquest àmbit: pedagogs, psicòlegs, psicopedagogs, sociòlegs,educadors, treballadors socials, mestres, professors, assessors de col·lectius específics, formadors, estudiants i també, a entitats públiques i privades vinculades al món de l’orientació.

|ACCÉS AL WEB DEL CONGRÉS|