1r Congrés de Pràctiques Educatives Innovadores

Al 1r Congrés de Pràctiques Educatives Innovadores al Baix Llobregat, celebrat a Viladecans, els centres de la demarcació territorial del Servei Educatiu Baix Llobregat-6 van presentar les següents comunicacions:

1. L’Aprenentatge-servei com a metodologia per a l’Educació per la ciutadania,  Servei Educatiu Baix Llobregat-6 / Pla Educatiu d’Entorn de Sant Vicenç dels Horts.
  2. Seminari permanent dels mestres música de la zona educativa del SE Baix Llobregat-6, Escola Joan Juncadella, Escola Sant Antoni, Escola Sant Jordi, Escola La Vinyala, Escola Mare de Déu del Rocío, Escola La Guàrdia, Escola Sant Josep (Sant Vicenç dels Horts), Escola el Solell (La Palma de Cervelló),  Escola Sant Martí , Escola Can Coll (Torrelles de Llobregat), Escola Can Salvi (Sant Andreu de la Barca)
  3. Famílies a l’escola. Escola Cau de la Guineu (Corbera de Llobregat)
  4. Entre tots decidim. Escola Nova (Cervelló)
  5. Les direccions dels centres educatius de Sant Vicenç dels Horts treballem en xarxa. Escola Joan Juncadella, Escola Sant Antoni, Escola Sant Jordi, Escola La Vinyala, Escola Mare de Déu del Rocío, Escola La Guàrdia, Escola Sant Josep (Sant Vicenç dels Horts).
  6. Els blocs de l’escola. Escola la Ginesta (Vallirana).
  7. L’ús del bloc com a eina de suport en les matèries de Ciències de la Naturalesa a l’ESO i el batxillerat. Institut Gabriela Mistral (Sant Vicenç dels Horts).
  8. Lectures obligatòries un apropament a un mateix i al món. Institut Gabriela Mistral (Sant Vicenç dels Horts).
  9. Projecte “Aprenents”. Institut Frederic Mompou (Sant Vicenç dels Horts).
  10. Ensenyem AICLE (experimentant amb l’art i el medi natural). Escola l’Olivera (Vallirana).
  11. La pissarra digital, una finestra oberta al món. Escola Puig d’Agulles (Corbera de Llobregat).
  12. Com incideixen les tècniques de relaxació en l’educació (Programa de tècniques de relaxació). Escola Santa Maria (Cervelló).
  13. Coneguem els avis del nostre barri. Escola Sant Antoni (Sant Vicenç dels Horts).
  14. Escolta’m, un projecte de tutoria personalitzada. Escola Sant Jordi (Sant Vicenç dels Horts).
  15. L’avaluació de la funció docent. Escola Sant Josep (Sant Vicenç dels Horts).
  16. Aprenem les taules de multiplicar. Escola Sant Martí (Torrelles de Llobregat).
  17. La música i les àrees instrumentals. Escola Jacint Verdaguer (Pallejà).