Adaptació de “La mesura objectiva del treball escolar” d’Alexandre Galí

Alexandre Galí és un dels més grans propulsors de la pedagogia i de la didàctica catalanes, del segle XX. Fou un pedagog català eminent, molt avançat a la seva època. Col·laborà amb Enric Prat de la Riba en el Consell d’Investigació Pedagògica. Organitzà les escoles d’estiu i dirigí els estudis normals de la Mancomunitat i l’Escola Montessori. Fundà i dirigí el “Butlletí dels mestres”. L’any 1924 fundà l’escola Blanquerna on es dedicà a la investigació i experimentació dels mètodes de l’escola activa, part dels quals recollí en l’obra: La mesura objectiva del treball escolar, publicada el 1928Aquest assaig és un treball d’una concepció experimental i d’una metodologia científica que no ha perdut actualitat. Recull la tasca de recerca de Galí sobre les pràctiques de mesura escolar i la seva simplificació per tal de facilitar i fer més eficaç l’acció docent.

Des del punt de vista científic Galí va ser un innovador, estant sempre al dia dels avenços en psicologia i didàctica. Va ser un home inquiet i autodidacta obert a nous corrents i en constant actualització. Com ell deia “Són necessaris sempre la recerca i l’experimentació, la pràctica i la teoria, l’experiència i la reflexió, s’ha d’aconseguir desvetllar l’esperit científic i apostar pel treball ben fet amb seriositat i responsabilitat”.

Us presentem aquesta adaptació de les proves d’Alexandre Galí a: La mesura objectiva del treball escolar  G Català. EAP B-02 de Sant Andreu