Nosaltres en formem part i per això… Apadrina’m, vull llegir

A través d’una pràctica d’Aprenentatge Servei s’intenta potenciar el treball cooperatiu entre diversos membres d’un entorn social, adonant-se que cadascú des de la seva realitat pot ensenyar, col·laborar i aprendre dels altres i d’ell mateix. Es crea un vincle estret entre un grup d’alumnes i un avi del qual depenen en alguns aspectes, relacionats fins i tot amb la seva escolaritat. A més uns i altres participen junts en esdeveniments socials.

En el cas del primer curs de Cicle Inicial de l’Escola Sant Jordi de Sant Vicenç dels Horts es fa un apadrinament per al procés lector: un avi o una àvia són assignats a dos nens-nenes. Quinzenalment els nens/es visiten la llar d’avis i busquen al seu avi/àvia per realitzar la pràctica de lectura que correspongui a la sessió.

ACCÉS A LA FITXA D’AQUESTA PRÀCTICA EDUCATIVA