Sant Vicenç dels Horts: Smart LEGO-city

Els alumnes de Tecnologia de 4t d’ESO de l’escola Salesians de Sant Vicenç dels Horts han participat en la primera edició del projecte “Sant Vicenç dels Horts: Smart LEGO-city”, en col·laboració amb l’Escola d’Enginyeria de Telecomunicacions i Aeroespacial de Castelldefels.

La proposta formava part del treball final de cicle que fan els alumnes en  acabar la seva etapa formativa dins l’itinerari cientificotecnològic.

El projecte ha consistit en la construcció de la primera maqueta interactiva de Sant Vicenç, ciutat intel·ligent (smart city) amb l’ajut dels robots Lego Minstrom cedits per la Universitat, com a eina per fomentar el gust pel coneixement  no pel simple fet d’acumular-ne sinó pel que podem aconseguir quan l’apliquem.

Els objectius del projecte són els següents:

1. Difondre les instal·lacions de ciutat intel·ligent presents a Sant Vicenç.
  2. Presentar i desenvolupar el concepte de ciutat intel·ligent
  3. Utilitzar el Lego Mindstorms com a entorn per connectar i simular els diferents tipus de sensors que es troben al municipi i les seves aplicacions.
  4. Construir una maqueta de Sant Vicenç on interactuïn sensors, robots i equipaments municipals.

El Projecte Smart Education SVH es va iniciar l’any 2011 amb els instituts d’ensenyament secundari del municipi. És una col·laboració amb el Campus de  Castelldefels (EETAC) de la UPC. És un propòsit de ciutat intel·ligent en l’àmbit de l’ensenyament, que ha culminat aquest curs amb el projecte fet a la nostra escola, amb la construcció de la maqueta, instal·lació de sensors i programació duta a terme pels nostres alumnes:

David Salazar, Ireneu Folqué, Gerard la Mata, Nacho Trinidad, Toni Meca, Sergi Castillo, Sergi Ruíz, Carlos Cervilla, Cristian Navarro, Victor Ramos i Alex Carrillo, amb la col·laboració dels professors de tecnologia de l’escola i dels instituts Frederic Mompou i Gabriela Mistral han fet la programació del pàrquing i de la sistema que enregistra totes les dades, amb l’assessorament dels professors del curs, Marcos Quílez i Oscar Casas de la UPC, als quals estem molt agraïts. Aquest projecte culminarà amb  la presentació que se’n farà properament.

L’experiència dels alumnes ha estat molt enriquidora. La dedicació que hi han posat i la feina feta han permès l’execució d’un projecte de qualitat, engrescador i  molt valorat tant pels instituts com per l’Escola d’Enginyeria de Telecomunicacions i Aeroespacial de Castelldefels de la UPC.

smart-cities-salesians-sant-vicenc

OLYMPUS DIGITAL CAMERA