Didàctica de la llengua i competència lectora

La biblioteca del Servei Educatiu Baix Llobregat-6 disposa posa a l’abast dels centres docents de la seva demarcació alguns títols esmentats en diferents activitats formatives que es desenvolupen en el marc del Pla de Formació de Zona 2012-2013.

BIGAS, Montserrat; CORREIG, Montserrat (ed.) (2007). Didàctica de la lengua en la educación infantil. Madrid: Síntesis (Didáctica de la lengua y la literatura; 2)

Aquest llibre és una visió completa del procés de llenguatge oral i escrit i de l’aprenentatge de la lectura i l’escriptura. Tracta aspectes relacionats amb el desenvolupament de la comunicació i fa referència a diferents teories sobre l’adquisició del llenguatge i el seu desenvolupament; del llenguatge oral a l’escola i de situacions educatives que l’afavoreixen; de la immersió lingüística; del llenguatge escrit; de la lectura i l’escriptura tractada des de diferents aspectes: què és?, aprendre a llegir i escriure i ensenyar a llegir i escriure; i de la literatura a l’educació infantil.

RUIZ BIKANDI, Uri (ed.) (2000). Didàctica de la segunda lengua en educació infantil y  primaria. Madrid: Síntesis (Didáctica de la lengua y la literatura; 2)

Manual que té l’objectiu de presentar un cos de coneixements bàsics que fonamentin el què i el com de l’ensenyament de les segones llengües, tant a l’Educació Infantil com a Primària. S’hi analitzen els fonaments de l’ensenyament bilingüe, es discuteixen criteris d’actuació didàctica i es proposen formes concretes de treball a l’aula. Està fet amb la intenció de sumar al rigor teòric propostes pràctiques per ensenyar a parlar, llegir, escriure i transmetre tot tipus de coneixement a través de les segones llengües.

WEITZMAN, Elaine; GREENBERG, Janice (2002). Learning Language and Loving It. A guide to promoting children’s social, language, and Literacy development in early Childhood settings. Ontario: Hanen Centre

El programa Learning Language and Loving It va ser dissenyat per proporcionar als educadors de la primera infància estratègies pràctiques per ajudar els infants a construir el llenguatge i les habilitats socials.

ZAYAS, Felipe (2012). 10 ideas clave. La competencia lectora según PISA. Reflexiones y orientaciones didàcticas. Barcelona: Graó (Ideas clave; 20)

Basat en l’avaluació PISA de la competència lectora, explica les destreses i les estratègies necessàries que han de tenir els joves que estan en edat d’acabar l’educació obligatòria. Tots aquests coneixements són requisits indispensables per planificar les ajudes que l’alumnat necessita, per elaborar estratègies i propostes didàctiques, per orientar la formació del professorat i, en definitiva, per acordar les metes de l’alfabetització que la societat actual exigeix.