A la carta

A la carta és un material publicat per l’editorial L’Àlber, en què  les seves autores (Carme Cáceres i Noemí Santamaria) posen a l’abast del professorat una sèrie d’activitats de comprensió lectora útils pels alumnes que comencen a consolidar la mecànica de la lectura.  És un material obert quant a la metodologia d’aplicació i, per tant, adaptable als diferents nivells maduratius, tenint en compte la diversitat a l’aula i les necessitats dels alumnes. Per aquest motiu pot utilitzar-se en els diferents cicles d’Educació Primària, però també es pot utilitzar amb alumnes amb Necessitats Educatives Especials, amb alumnes d’incorporació tardana a les aules d’acollida…

Consta de 3 títols, un per a cadascun dels tres nivells: inicial, mitjà i superior. Cada títol està format per una guia didàctica i un bloc de materials.

Les guies didàctiques contenen les explicacions i l’annex fotocopiable amb els exercicis per als alumnes.

Cada guia didàctica està organitzada en 20 unitats, equivalents a 20 tipologies de textos diferents; per a cada unitat s’han elaborat 6 activitats diferents on la dificultat augmenta gradualment.

Els textos a treballar són breus i de tipologia ben diversa, ja que engloben creacions de tipus poètic, visual, narratiu, gràfic… combinant diversos formats que els alumnes poden trobar en el seu entorn més proper. Es pretén que l’alumne no acabi responent les qüestions plantejades per record immediat, sinó que elabori i comprengui, fent-lo gaudir amb la lectura.

Els blocs de materials contenen els elements necessaris per portar a terme algunes de les activitats.

Visualitzeu-ne algunes pàgines:

Aquest material està en servei de préstec a la biblioteca del Centre de Recursos Pedagògics Baix Llobregat-6.

1. Retroenllaç: A la carta | comprensió lectora | Scoop.it

2. Retroenllaç: A la carta | Comprensió escrita | Scoop.it