Projecte Bibliomèdia sobre Biblioteca Escolar Digital

bibliomediaEl Grup Bibliomèdia és un àmbit de treball de la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya format per persones dedicades a l’educació, que treballen per a l’establiment i consolidació de la biblioteca escolar en centres educatius d’infantil, primària i

Des dels seus inicis han procurat potenciar grups de treball per reflexionar sobre temes relacionats amb la BE i trobades per intercanviar i compartir experiències.

Des del curs 2010-11 han centrat la seva acció en la competència informacional, fruit d’aquesta reflexió ha estat l’elaboració del document sobre La biblioteca escolar i la competència informacional, a més, fan el manteniment del web Competència informacional a l’aula i del web site Biblioteca escolar: experiències i recursos per a la competència informacional.

A través de les xarxes socials (twitter i facebook) procuren fer visible la biblioteca escolar. Així mateix, des del seu blog, mantenen diversos Scoop.it divulgatius d’informació i recursos de temes relacionats amb: La biblioteca escolar al segle XXI, Biblioteca escolar i LIJ, Lectura 2.0 a la biblioteca escolar.

Un altre camp d’acció és la literatura infantil i juvenil: a la revista Guix, mensualment publiquen unes ressenyes de llibres infantils i juvenils.

A partir d’aquest curs es proposen iniciar una reflexió sobre el concepte de Biblioteca Escolar Digital i analitzar-ne alguns models existents, així com les diferents eines per crear i gestionar una biblioteca d’aquestes característiques. Parteixen de la premisa bàsica que les biblioteques escolars han de transcendir l’espai físic i facilitar l’accés a bons recursos i fonts informatives, seleccionades a partir de criteris de qualitat i fiabilitat i adequades a l’edat i necessitats de l’alumnat del centre.

Aquest nou àmbit de treball tindrà el punt de partida en una trobada el dia 14 de març. A aquesta trobada hi són convidats totes aquelles persones que creuen que aquest pot ser un tema d’interès per aquelles persones que des dels diferents territoris participen en grups de treball i seminaris de biblioteques escolars.