No et vull veure mai més!

DADES TÈCNIQUES

Autora:   Isabel Abedi
Il•lustrador:   Silvio Neuendorf
Editorial:  Joventut
Any d’edició:   2003
Format: cosit amb tapa dura
Idioma:  català
Pàgines:   22
Nivell:  Educació infantil / Cicle Inicial d’Educació Primària

ESTUDI DEL LLIBRE

Temes principals: l’amistat, les discussions d’infants

• Subtemes:  empatia,  la verbalització de les emocions

Gènere:  conte il·lustrat

Resum/Argument
El Cabrit i l’anagueta  són bons amics, els agrada jugar junts, però avui s’han enfadat. Quan arriben a casa ho expliquen als pares, però sense que aquest els donin la solució, acaben fent les paus per ells mateixos

Ambientació:

• Espai: l’escola, la casa, el camp
  • Temps: un dia qualsevol en la vida d’un infant

Personatges: el cabrit, el pare cabrit, l’anegueta i la mare anegueta.

PROPOSTES D’ACTIVITATS

Abans d’explicar el conte

Fem hipòtesis observant la portada del conte :

• que hi veiem, qui creieu que és el protagonista, el veieu enfadat, content, trist? Que creieu que li ha passat?

Fem hipòtesis observant la contraportada del conte:

Fer observar que la portada i la contraportada són iguals però amb matisos diferents.

Explicar el conte

Mentre anem explicant el conte, anem verificant o desmentint les nostres hipòtesis.

El desenllaç de la historia , que està  al les pàgines centrals l’expliquem al final. Quan acabem la primera versió de la historia podem fer hipòtesis de com creuen que s’acabarà, després girem el conte i seguim amb la segona versió de la historia , quan finalitzem aquesta, descobrim el desenllaç.

Després d’explicar el conte

Relacionem la historia del conte amb les nostres vivències.

• Us ha passat alguna vegada el que li ha passat a l’anegueta? I el que li ha passat al cabrit?
  • Com ho heu solucionat?
  • Heu demanat ajuda?
  • A qui l’heu demanat? Per què?

ALTRES ASPECTES A DESTACAR

El conte no té contraportada, és pot començar d’un costat com de l’altre.

Ens dona  la versió dels fets des dels dos punts de vista, com si fossin dos contes, al centre del llibre hi ha el desenllaç de la historia: la reconciliació.

Ressenya: Mireia Jansana. Escola Sant Jordi (Sant Vicenç dels Horts)