El ave del amanecer

Pàgines: 73
Nivell: Cicle Inicial i Mitjà

ESTUDI DEL LLIBRE
Temes principals: igualtat entre sexes, tolerància, cultures.

Gènere: Novel.la

Resum/argument:
Meluye, la filla del poderós senyor del desert, no volia  vestits de luxe, ni perfums embriagadors, ni músics… Ella havia aprés a llegir en secret i només desitjava ser lliure i viure els seus somnis.
Ambientació:
  • Temps: Antiguitat
  • Espai: El desert  marroquí: a l’altra banda de la cordillera de l’Atlas.
Personatges: Meluye (protagonista), Simak (el pare), Simak (el germà), Ahmad (el savi), Husri (el criador de cavalls), Bouthaina (la dona del criador de cavalls), Safar (fill gran de Husri), Rabihhi (pretendent), Zimba (pretendent), Suhail (germà de Husri).

PROPOSTES D’ACTIVITATS
La lectura del llibre hauria de realitzar-se per capítols i treballar la comprensió de cadascun d’ells per separat. A mesura que s’avanci la lectura l’expectació i la comprensió del significat del títol faran que la motivació estigui garantida.
Un cop finalitzada la lectura, es poden iniciar moltes activitats posteriors al voltant de valors, sobretot la igualtat d’oportunitat entre sexes.
Però també pot donar peu a un treball de paisatges i cultures motivats per les descripcions del desert que al llarg de la lectura ens van descobrint les seves característiques.
ALTRES ASPECTES A DESTACAR
Aquest llibre forma part de la col·lecció  Tucan taronja de l’editorial Edebé, amb un pla lector que consta d’activitats per a l’alumnat i estratègies d’animació lectora.
Ressenya: Pilar Andión (Escola Puig d’Agulles, Corbera de Llobregat)