«Inventaris il·lustrats», llibres de divulgació científica de Faktoría K de Libros

inv_ilk

Inventaris il·lustrats és el nom d’una col·lecció de llibres de coneixements sobre temes relacionats amb el món natural, especialment animals i plantes.

Publicada per Faktoria K de Libros un segell de l’editorial Kalandraka, les seves responsables són Virginie Aladjidi (textos) i Emmanuelle Tchoukriel (il·lustracions).

Les espècies incloses a cada volum consten d’una fitxa descriptiva i d’una il·lustració realista. La fitxa inclou el nom comú, el nom científic, la classe o família a la qual pertany i una descripció succinta i molt interessant de la seva singularitat.

Les il·lustracions d’estil científic recorden els millors dibuixos i gravats de les expedicions científiques de segles passats. El traç dels dibuixos s’ha fet amb rotring i tinta xinesa i els colors són aquarel·les que segons les tintes juguem amb les transparències.

Aquests llibres de divulgació científica poden ser utilitzats pels alumnes de qualsevol dels cicles de primària. Jaume Centelles al seu blog La invitació a la lectura fa una proposta de treball en la seva ressenya de l’Inventari il·lustrat de les flors:

pot ser l’inici d’un quadern de camp on els alumnes vagin fent descripcions de les flors que hi ha a la seva zona i que no surten al llibre. Pot ser també un bon motiu per acostar-nos als llibres de coneixements que sovint queden en segon pla.

Són llibres que no deixaran indiferent a ningú. Donen una gran quantitat d’informació i estan plens de dades curioses.

Es tracta, per tant, d’una col·lecció que no hauria de faltar a cap biblioteca escolar on els projectes relacionats amb la natura hi tinguin un pes important.