Els dinosaures també tenen sentiments

Aquest és el títol d’una col·lecció publicada per l’editorial Barcanova. Consta de quatre títols, els autors dels quals són l’escriptor i poeta Brian Moses i l’il·lustrador Mike Gordon. Els continguts de la col·lecció es basen en un sentiment o en una actitud negativa que pateixen molts nens i nenes,com ara la gelosia, la por o el mal caràcter.

Els protagonistes són tres dinosaures (Roberta, Gerard i Emma) i un pterodàctil (Pol) que d’una manera divertida ajuden a superar aquests sentiments i actituds.

Es tracta d’uns llibres molt recomanables per a treballar l’educació emocional amb l’alumnat de cicle inicial. Les situacions properes i, alhora, divertides es veuen recolzades per unes propostes adreçades a mestres i famílies que hi ha al final de cadascun dels llibres.

Els títols de la col·lecció són:

L’Emma sempre està enfadada: quan no guanya en els jocs, quan no pot veure el programa que ella vol a la televisió, quan fan regals als seus germans i a ella no… Què farà l’Emma per millorar el seu caràcter?

En Gerard té gelosia de tot i de tothom: del seu germà, que sempre guanya en els jocs; dels seus amics, perquè tenen brontobicis… A més a més, no pot gaudir del que té i això fa que se senti molt malament. Quan deixarà en Gerard de tenir tanta gelosia dels altres?

En Pol Porucdàctil és un dinosaure petit molt poruc. Tot li fa por: el preocupa no poder volar, té por d’agafar-se les ales amb les portes de l’ascensor, té por de no poder fer les coses tan bé com els seus amics… Aconseguirà en Pol algun cop deixar de tenir tantes pors?

La Roberta Rondinosàuria es passa el dia rondinant, des que s’aixeca fins que se’n va a dormir: rondina a l’hora d’esmorzar, quan ha d’anar a comprar, quan es banya…Per més que els seus pares s’hi esforcen, res no sembla fer-la feliç. Quan deixarà la Roberta de rondinar i començarà a somriure?